A Warner nem sokat tökölt. Amint Depp elvesztette az őt feleségverőnek nevező angol bulvármagazin, a The Sun ellen indított sajtóperét, a stúdió azonnal jelezte neki, hogy talán le kellene mondania Grindelwald szerepéről a Legendás állatok-franchise-ban.
Ezt a döntést a Hollywoodban egy ideje már tomboló megfelelési kényszer indukálta, hiszen a #MeToo fellángolása óta nem igazán szokás olyanok mellett kiállni, akiket a sajtóban büntetlenül lehet feleségverőnek nevezni.
Bár a per jogerős kimenetele ellenére is erősen kérdéses, hogyan nézett ki valójában a kapcsolati erőszak Johnny Depp és Amber Heard között, a Warner nem is akart mérlegelni, inkább egyszerűen kifaroltak Depp mögül, miközben az Aquaman 2-t még mindig Amber Hearddel tervezik megcsinálni.
Szóval újfent megkezdődött egy férfi karrierjének módszeres legyilkolása nem tisztázott körülmények alapján,
egy francia kozmetikai cég azonban annak ellenére sem akart beállni a sorba, hogy a radikális #MeToo szabályai szerint Deppet talán még a múltban leforgatott filmjeiből is illene kitörölni.
A Dior ugyanis úgy döntött, hogy továbbra is Deppet alkalmazza egyik legnépszerűbb férfi parfümjének, a Sauvage-nak az arcaként, és hogy ezt egyértelművé tegyék, a múlt hétvégén adásba kerülő The Great British Bake Off egyik reklámszünetében bemutattak egy új tévészpotot a színész főszereplésével.
Azért azt is meg kell jegyeznünk, hogy a döntést természetesen nem az igazságérzet indukálta. Több online felmérés eredménye is azt támasztotta alá, hogy az emberek többsége nem ért egyet Depp szakmai kiközösítésével. A klip bemutatása után az angol relámszövetséghez mindenesetre
beérkezett 11, azaz tizenegy panasz, melyek kifogásolják a színész alkalmazását a történtek fényében, amit a Dior nem szándékozott kommentálni.
A cég döntésében valószínűleg az is közrejátszhatott, hogy a Sauvage-ra történő internetes keresések száma Depp sajtóperével, majd a Warnertől való távozásával párhuzamosan 23 százalékkal nőtt, és továbbra is ez az illatuk a cég egyik legkelendőbb árucikke.
(via)