Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha soha, semmire nem tudod rávenni magad, teljesen rossz ötlet a saját fitneszszoba. Ha viszont csak az utazást akarod megspórolni, nem laksz elég közel konditeremhez vagy más sportolási lehetőséghez, vagy nem annyira kedveled az edzőtársaid, akkor jól járhatsz vele.

Van az a helyzet, amikor már medence, teremgarázs, mosókonyha és tároló is van már az alsó szinten, de még mindig van pár tucat négyzetméter, ahol szinte kizárásos alapon fitneszszobát kell kialakítani. Ez talán nem olyan gyakori.

Az viszont inkább, hogy egy kisebb szobában, vagy egy nagyobb helyiség egyik részében szeretnél egy olyan részt, ahol a napi vagy heti kis testmozgásod el tudod végezni. Akkora területre mindenképp szükséged van, hogy ki tudd nyújtani a karod minden irányban, végigfeküdhess, és még úgy is legyen mozgástered.

Szőnyeget, laminált padlót vagy parkettát válassz, de hidegburkolatot, ami csúszik és a nevéből következően hideg, inkább ne. Ha padlólap az adottság, tegyél rá tatamit. Az edzőteremben sem csak optikai térnagyobbításra vannak tükrök, fontos, hogy lásd magad, hogy megfelelően csinálod-e a gyakorlatokat, itt is legalább az egyik falon legyen.

Valószínűleg a hely és az anyagi lehetőséged sem engedi, hogy a profi konditeremhez hasonlóan minden gyakorlathoz legyen célzottan ahhoz való gép, ezen vagy egy többfunkciós fitneszgép segíthet, vagy a sajátsúlyos gyakorlatokra kell felkészülnöd. Egy futógép vagy szobabicikli elférhet, bordásfalat mindenképp javaslunk, a szomszédok érdekében pedig azt is, hogy ne közvetlenül a padlóra, hanem például egy szivacsra tedd le a súlyzókat.

Ha már a súlyzóknál tartunk: a rendes konditerem egyik előnye, hogy tudsz segítséget kérni akkor, amikor a határaidat feszegeted. Otthon inkább ne próbálkozz így a fekvenyomással, ritka rossz érzés lehet a nyakadon a rúddal levegőért kapkodni.

Ami viszony feltétlenül előny otthon: nem kell a mások által kedvelt, cicergő hangszórókból szóló tuctucot hallgatnod, jöhetnek a saját zenéid a saját hangfalaidból – ismerünk olyat, aki ezért emelget inkább otthon. Ha inkább a tévé motivál, otthon azt is megteheted, biztos hatékony a Barátok közt-re izzadni.

Ha most elkezded a berendezést és az edzést is, tavasszal már nem kell aggódnod, amikor eljön végre a rövid pólós szezon.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.