Az Airbus a szingapúri repülőszalonon bemutatta a géptörzzsel egybeépített szárnyú új repülőgépmodelljét, a Mavericet.

A teltkarcsú csészealjnak tűnő gép tervezésekor energiatakarékossági és környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vettek, ugyanis a Maveric nagyjából 20%-al kevésbé terheli meg a környezetet, mint a hagyományos repülőgépek.

Egyébként már nyolcvan éve is léteztek olyan gépek, amelyeknek a törzse és a szárnya egybe volt építve – gondoljunk csak a B–2-re vagy a B–21-re. Ezeknek a gépeknek a jellemzőjük volt a nehezebb kontrollálhatóság, ugyanakkor előnyük volt, hogy a kisebb légellenállás miatt kevesebbet fogyasztottak. Szakértők előrejelzései szerint a következő évtizedben kerülhetnek forgalomba ilyen típusú repülőgépek.

Az Airbus mérnökeinek lesz idejük addig eldönteni, hogy a gép utasterét hogyan képzelnék el – lesznek-e ablakok rajta, vagy kijelzők helyettesítik azokat, továbbá az üléseket miképpen tervezik meg, ugyanis ezeken a gépeken forduláskor nagyobb terhelést kapnának az utasok.

Ez is érdekelhet:

Rekordidő alatt repült egy Boeing 747-es New Yorkból Londonba

A hangsebesség alatti repülés rekordját döntötte meg, utasokkal a fedélzeten.

(forrás: Index, Reuters)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez volt az első fotó a csernobili atomkatasztrófáról

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés