A kutatók szemkamerákkal vizsgálták, hogy mire figyelnek az emberek, miközben focit néznek, facebookoznak vagy éppen egy fürdőruhás nő képét mutatják nekik, és elég meglepő eredményeket kaptak.

1. Ha híroldalt indítasz, egy dologra figyelj: lehetőleg ne legyen rajta túl sok hír, ugyanis a nagy mennyiségű szöveg teljesen összezavarja az olvasók figyelmét.

2. Az évszázad felfedezése: az emberek leginkább az árakat nézik a boltban.

3. A reklámokban a modellek arca legalább annyi figyelmet kap, mint maga a termék. Tanulság? Árulj napszemüveget vagy fagyit.

4. Ezt nem fogod elhinni, de focimeccs közben a legtöbben a labdát nézik. Kivéve azok, akiket egyáltalán nem érdekel a foci.

5. A Google keresőben az első öt találat kapja szinte az összes figyelmet.

6. Jó hírek: ha jól nézel ki, tök mindegy, mekkora ostobaságot írsz ki a Facebookra. A legtöbben ugyanis csak a fotókra összpontosítanak.

7. Egy meglepő eredmény: a Porsche 911 senkit sem érdekel, ha jár mellé szöveg is. Persze a Porschét már mindenki jó alaposan megnézhette 52 év alatt, a szöveg meg vadiúj.

8. Ha a boltosok ezt megtudják, az üzletekben hamarosan minden kupacokban fog állni a feliratok alatt.

9. Leonardo da Vinci tényleg mesterien festhette meg azt a háttérben húzódó falat, mert a műértő közönségtől kis híján annyi figyelmet kapott, mint az apostolok.

10. Bárkinek, aki mostanában tervez ékszert vásárolni: ne fáradj, az emberek úgyis csak az arcodat fogják nézni.

11. Ha egy fürdőruhás nő a modell, a férfiak és a nők egészen más szemmel nézik a hirdetést. De nem úgy, ahogy elsőre gondolnád.

12. Rossz hír ZZ-Top rajongóknak: hiába van zseniális szakállad, az ostoba emberek akkor is csak a burádat nézik.

13. Kicsit kiegészítenénk a régi marketinges szabályt: nővel, kutyával, gyerekkel vagy egy jó vállal bármit el lehet adni.

14. Azt gondolnád, hogy Scarlett Johansonnal bármit el lehet adni, de az igazság az, hogy Scarlett Johansson leginkább magát adja el. Valahol pedig volt egy parfüm is azon a képen.

15. És hogy mi a megoldás, ha ezek az ostoba fogyasztók csak az arcokat hajlandóak nézni? Pofon egyszerű: a modell nézzen a termék felé, így a sampon is rögtön sokkal több figyelmet kap.

16. Szomorú, de hiába építesz bazi nagy hotelt, az embereket csak a látkép érdekli.

17. Érdekes fordulat: ha plakátról van szó, senkit sem érdekel a hatalmas fej, csak és kizárólag az, ami mellé van írva.

18. Az emberi agy a legjobb adblocker. A legtöbb ember számára a weboldalakon taláható hirdetések egyszerűen teljesen láthatatlanok.

19. Ezt talán sejtetted, de amikor az önéletrajzodat olvassák, a munkaadók elsősorban a nevedre, a végzettségedre, és a szakmai tapasztalatodra kíváncsiak. A macskád korára és arra, hogy milyen filmeket szeretsz nem annyira.

20. A tudatos vásárló előbb szemrevételezi az árut, csak azután tér rá a címkére.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez történik az asztronautákkal, amikor bekapcsolják az ISS hajtóműveit

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés