Kicsit későn ugyan, de az Apple csak beszállt végül a zene streamelő szolgáltatások versenyébe, a "forradalmi" Apple Musicot pedig egy egészen pofás videóval indították útjára.

A forradalmit nem véletlenül tettük idézőjelbe, hiszen annak ellenére, hogy az Apple fejlesztői konferenciáján jó néhányszor elhangzott ez a kifejezés, az Apple Music első ránézésre nem sokban különbözik a nagy konkurensektől.

Az azért mindenképpen figyelemre méltó, hogy a streaming szolgáltatás kapásból harmincmillió zeneszámmal startol, amivel nagyságrendileg ugyanott tartanak, mint mondjuk a Spotify és a Deezer. A szolgáltatás ára is hasonló lesz, prémium felhasználóknak havi tíz dollár, a családi csomag (legfeljebb hat családtagnak) pedig 15 dollár. Bár a Spotifyjal ellentétben ingyenes csomag nem lesz, viszont a június 30-i indulást követő első három hónapban mindenki ingyen használhatja majd az Apple Musicot. A három hónap lejárta után Apple ID-vel viszont csak rádiót hallgathatunk majd.

Hogy az Apple mennyire komolyan veszi a dolgot, az egyébként abból is jól látszik, hogy az alkalmazást nem csak iOS-re és OS X-re jön ki, de ezzel egy időben Androidra is megjelenik.

És hogy ki nem veszi komolyan az Apple Musicot? Hát például a konkurens Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek, aki Twitteren a következő (azóta már törölt) üzenettel adta a világ tudtára, mennyire izgul az új szolgáltatás indulása miatt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kiverte a biztosítékot az Apple legújabb reklámja. Nálad is?

Elkészült a világ első fotója egy, a Föld körül keringő űrszemétről

Valószínűleg ez a legnézettebb satu a YouTube-on