Az IL–18 a ferihegyi Aeroparkban áll, és az a cél, hogy ott is maradjon.

A Napi.hu írta meg először, hogy elárverezik a HA-MOG lajstromjelű IL–18-ast, viccesen alacsonynak tűnő, 4 220 000 forintos minimáláron. A gép az Aeroparkban áll több másik repülőgép társaságában, bárki által megtekinthető – miért akarják eladni?

Mert nincs más választás. Az Iljusin ugyanis a repülőmúzeumot korábban, veszteségesen működtető Ferihegyi Repülőgép Emlékpark Alapítvány tulajdona, mivel pedig az alapítványt felszámolják, a nyilvános árverés a törvényes megoldás.

Az Aeropark működtetését 2014 tavaszán vette át a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK), azóta több látványos fejlesztésről, restaurálásról is beszámoltunk már.

Újabb maléves Ikarus állt vissza a szolgálatba

Az Ikarus 350-es 1991-es évjáratú, és teljesen új.

Nagyon szeretnék, hogy az IL–18 a jelenlegi helyén, az Aeroparkban maradjon, mivel azonban a közepes használt autó árán megszerezhető repülőgép sokak érdeklődését felkeltheti, közleményben hívták fel a figyelmet arra, hogy a gép elszállítása az igazi, akár százmilliós költség. Ez hihető is: készült egy videó arról, hogyan vitték Abdáról Kassára a korábban étteremként üzemelő másik IL–18-ast, hogy ott magyar tulajdonban maradva, kihelyezett repüléstörténeti kiállítást alakítsanak ki benne.

Itt a videó a 38 méteres repülőgéptörzs közúti szállításáról

Képeket mutattunk már az Il–18-asról, amely Abdáról Kassára költözik, hogy ott étteremroncsból muzeális Malév-géppé változzon. Készült egy kis videó is az eseményről.

A helyszíni szétszereléshez pedig nemcsak tudás, hanem sokféle engedély is szükséges, a repülésrajongó műszaki szakemberek pedig biztosan nem segítenek majd ebben, mert ők is Ferihegyen akarják látni a gépet.

Remélik, hogy az árverésen az LKK megveheti a repülőt, hogy az általuk már korábban elvégzett külső festés után folytathassák a fejlesztéseket, hogy az 1964-től 1978-ig utasokat reptető, majd még tíz évig teherszállítóként használt IL–18 változatlanul hirdethesse a jövőben is „a magyar repüléstörténet szép és izgalmas fejezetét”.

Ez is érdekelhet:

Bonyodalmakkal és a háttérből aggódó vaskereskedőkkel ért véget a 2000-ben hasra szállt Malév-gép története

A szerencsés szerencsétlenséget szenvedő Tu-154-es még utolsó évében is tudott izgalmakat okozni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez volt az első fotó a csernobili atomkatasztrófáról

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés