160 éves a lift, ideje kilépni a függőleges fel-le mozgásból.
A ThyssenKrupp meg is tette: olyan felvonót talált ki, amelyet nem kábel mozgat, hanem a maglev vonatokéhoz hasonló mágneses mező. Ilyen a maglev:
A mágneses mezőt viszont nem csak függőlegesen lehet kialakítani, és a cég sem így tervezi. Mint egy metrórendszer az épületben – magyarázzák, hogyan is kell elképzelni az egyirányú pályán mozgó kabinokat, de azért a képek és a videó jobban illusztrálja.
A kreatívan Multinak nevezett rendszer nagyjából ötször drágább a hagyományos liftekénél, viszont sokkal gyorsabban eljuttathatja az embereket a céljukhoz az épületen belül, és hatvan százalékkal kevesebb energiát igényel.
Hogy ez a gyakorlatban miképp működik majd, az 2019-ben kiderül, addigra készül el az első Multi a TyssenKrupp rottweili teszttornyában.