Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Genfi Autószalon elkényeztet minket a jobbnál jobb sportautókkal, a sok száz lóerő bűvöletében pedig nem nehéz elfeledkezni az egyszerű, hétköznapi használatra gyártott autókról, amelyek szintén szép számmal képviseltetik magukat Svájcban. Pedig a 960 lóerős Ferrari és az egymilliárd forintos Lamborghini mögött csöndben ott sorakoznak a Daciák és Suzukik, a kombik és a kompakt crossoverek is, amelyek a megjelenésükkel és motorteljesítményükkel talán nem, használhatóságukkal viszont annál inkább rabul ejthetik az autórajongók szívét. Öt modell Genfből, amelyeket hamarosan akár a budapesti utakon is viszontláthatunk.

  1. 5/5


    Családi autó lett a Suzuki SX4

    Ahogy megjósoltuk, a kompakt crossoverré avanzsált Suzuki SX4 sokat változott a Párizsi Autószalonon bemutatott S-Cross tanulmány óta, és még ennél is többet az előző generációhoz képest: a 270 literes, jelképes csomagtartó helyett egészen tisztességes, 430 literes rakodóteret kapunk, de az utastér is jóval tágasabb lett, mint az előző modellben volt. Elődjéhez hasonlóan feláras lesz az összkerékhajtás, ami egy crossover esetében persze jóval indokoltabb, mint az előző SX4-nél. Az esztergomi gyárban készülő autót 120 lóerős benzin- és dízelmotorral szerelik, árusítása pedig ősszel kezdődik, az előző modellhez képest feltehetőleg valamivel magasabb áron.

  2. 4/5

    Mínusz két ülés: Dacia Logan MCV

    A kombi Logan második generációja alapvetően megmaradt annak, ami eddig is volt, azaz továbbra is ez lesz az egyik legolcsóbban elérhető családi autó. A csomagtartó 573 literes, ami a hátsó ülések lehajtásával tovább is bővíthető, a hét ülésről viszont le kell mondanunk, ugyanis az időközben bemutatott Dacia Lodgy színrelépésével a Logan kombi egyterűből klasszikus, ötszemélyes kombivá vált. A 90 lóerős benzin- és dízelmotorokkal érkező Logan MCV értékesítése júniusban kezdődik, ára pedig várhatóan marad az eddigi két- és hárommillió forint közötti sávban, így semmi akadályát nem látjuk, hogy megismételje az első generáció sikereit.

  3. 3/5

    Év Autója kombi: Volkswagen Golf Variant

    A Volkswagen a Genfi Autószalonon mutatta be az Év Autójának választott hetes Golf kombi változatát, ami meglepetések nélkül hozza az elvárható szintet. Az ötajtós változatnál harminc centivel hosszabb autó 605 literes csomagtartót kapott, amivel csak öt literrel marad el a Skoda Octavia kombitól. A nagyobb csomagtartón kívül a kombi szinte minden tulajdonságában megegyezik a ferdehátú modellel, a motorválasztékot is beleértve, ami várhatóan ugyanúgy három benzines és két dízel BlueMotion motorból fog állni, mint az alacsony fogyasztása miatt sokat dicsért ötajtós Golfnál.

  4. 2/5

    Kategóriabajnok: Skoda Octavia Combi

    Az Octavia kombiról már régóta lehetett tudni, hogy kategóriájában a legnagyobb csomagtérrel rendelkező autó lesz, hiszen a 610 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával 1740 literesre bővíthető, ráadásul az átalakítás pofonegyszerűen, két apró mozdulattal elvégezhető. Az autót valamikor tavasz végén-nyár elején kezdik el árulni 4,2 millió forint körüli áron, a hírek szerint pedig a kínálat hamarosan egy összkerékhajtásos modellel is bővül.

  5. 1/5

    Elferdült háttal: Nissan Note

    A kategóriaváltók között üdvözölhetjük az MPV-ből klasszikus ferdehátúvá vált Nissan Note-ot is, amely ezután a B szegmensben próbálja majd megállni a helyét a Ford Fiestával és Opel Corsával szemben. A japánok a siker érdekében rengeteg extrával szerelték fel a kocsit, amihez a Qashqaiban látott négykamerás parkolássegítő rendszer, holttérfigyelő és sávtartó automatika is rendelhető. A motorkínálatot két benzines és két dízelmotor alkotja, amelyek teljesítménye 80 és 90 lóerő között mozog. Az új generációs Note megjelenése csak őszre várható, így egyelőre az áráról sem lehet semmi biztosat tudni.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.