Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Hogyan lehet eladni egy városi kisautót? Hát először is legyen megbízható, relatíve olcsó, fogyasszon keveset, és persze az sem baj, ha kinéz valahogy. A Renault Cliónak mindez megvolt, így a franciák huszonnégy év alatt gond nélkül el is pattintottak belőle tizenegy és fél milliót, amivel a Clio minden idők legnépszerűbb francia autója lett. Ez viszont nem jöhetett volna össze egy másik nagyon fontos összetevő nélkül, ugyanis a sikerhez kellettek a nagyon ütős reklámok is. Ezek közül válogattuk ki a legjobbakat.

Csapjunk is rögtön a közepébe, minden idők egyik legemlékezetesebb autós reklámjával. Hogy mi volt benne a pláne, azt ennyi év távlatából már nehezen tudnánk megmondani, de az biztos, hogy 2000-ben még a postát is úgy köszönt be a kaputelefonba, hogy "Geráppáááá!"

A francia humor talán nem tartozik a világ élvonalába, de ez a Renault reklámjaiból egyáltalán nem derült ki. Ez például történetesen minden idők egyik legviccesebb autós reklámja.

És egy másik, amelyben a franciák elég határozottan állást foglaltak az örök kérdésben, miszerint számít-e a külső?

És ha már a külsőségeknél tartunk. A Renault reklámjai sem voltak mindig ennyire szellemesek, néha egyszerűen csak bedobták a jó nőt, amivel ugye bármit (tehát városi kisautót is) el lehet adni. Ebben a reklámban éppen az autóbolond Dita Von Teese próbálta vetkőzéssel növelni az eladott Cliók számát, elég meggyőzően.

Itt pedig már egy egész Moulin Rouge-nyi felajzott táncoslány sulykolta bele a primitív férfiagyba, hogy ha nőt akarsz, Cliót veszel. Ezt a reklámot egyébként be is tiltották, ami nem feltétlenül tett rosszat a Clio imidzsének.

A Renault egyáltalán nem félt rámenni a kisautó-kisember vonalra. Ebből a reklámból például kiderül, miért jobb a Clio, mint a Rolls–Royce vagy a Hummer. Mert ugye mit csinál a kisember? Például dugóban áll, vagy elakad a földúton, ezt pedig mégis csak jobb egy Clio volánja mögött ülve tenni.

Sőt, a franciák egészen bravúrosan még azt is levezették, miért jobb a Clio egy vadászrepülőnél. Ehhez azért már tudni kell.

A kisautó-kisember legklasszikusabb példája viszont mégiscsak ez a reklám, amelyből ugyan a polkorrektségnek még a csírája is hiányzik, mégis zseniális. Mit csinál a kisember, ha nyer a lottón? Természetesen lecseréli a feleségét egy topmodellre.

Ha érdekel, hogyan lett a Renault Clióból világbajnok Forma–1-es autó, honnan jött a furcsa név, és miért hasonlít a Clio legújabb generációja egy szexszimbólumhoz, ebből a zseniálisan látványos cikkből minden kérdésedre választ kapsz.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.