Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha amiatt aggódsz, hogy a Forma–1-ben jövőre bemutatkozó 1,6 literes turbómotoroknak csúnya hangjuk lesz, előbb hallgasd meg hogy szól a szintén jövőre debütáló Formula E-sorozatban induló Renault-Spark versenyautó. Ígérjük, a turbómotor ehhez képest szirének dalának tűnik majd.

Az SRT–01E ugyanis általában úgy szól, mint egy felszállni készülő utasszállító repülő, néha megspékelve egy-egy olyan visítással, amit szinte már csak a denevérek hallanak. A Renault-Spark franciaországi tesztjének ugyanakkor nem ez volt az egyetlen tanulsága, hiszen a korábbi Forma–1-es pilóta, Lucas di Grassi negyven kört tett meg a kocsival hiba nélkül.

Az elsőre idegesítőnek tűnő visítás egyébként az elektromos formaautók egyik legnagyobb előnye: mivel az általuk keltett 80 dB-es zajszintnél még egy busz is hangosabb, az autók nyugodtan versenyezhetnek a város közepén is, ami nem mindennapi látványosságot ígér, hiszen a jövő szeptembertől induló sorozat a tervek szerint Pekingbe, Hong Kongba, Los Angelesbe, Miamiba, Berlinbe és Londonba is ellátogat.

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.