A 2012-es Genfi Autószalon legértelmezhetetlenebb, legcsodásabb vagy más miatt szuperlatívuszt érdemlő autói.
-
6 / 6
A legfelismerhetetlenebb
Mi ez? – adódik a kérdés, de a Valmet Automotive név hallatán sem csap az ember a homlokára. A finn cég saját autót nem készít, de például a Fiskernek is besegít az autógyártásba, valószínűleg ezzel a meghatározhatatlan szerkezettel demonstrálják, mire is képesek. Ezt viszont továbbra sem tudjuk, mert a technikai részletek nem ismertek.
-
5 / 6
A legjobb ár-érték arányú
A Dacia az utóbbi években minden olyan kategóriában tarol, ahol jelen van. Genfben az egyterűre vágyakozó, de kisautónyi pénzzel rendelkező családok álmát leplezte le. Az öt- vagy hétszemélyes Lodgy kifejezetten nagy, egészen jól néz ki, az alapár pedig tízezer euró alatti, vagyis körülbelül hárommillió forintos. Biztos a siker – persze nem Magyarországon, ahol még mindig a nyűgös 1310-esek szelleme degradálja a márkanevet.
-
4 / 6
A legcsodásabb fenekű
A Cisitalia 202-es egy apró, 55 lóerős versenyautó volt (igaz, 160 km/h végsebességgel), a 202 E viszont 450 lóerős, de ez teljesen mindegy egy koncepcióautónál, főleg, ha olyan káprázatosan néz ki, mint ez. Nem véletlen: a torinói Európai Formatervezési Intézet (IED) hallgatóinak munkája.
-
3 / 6
A legfényesebb
A német EDAG már korábban bemutatta Light Car nevű koncepcióautóját, amelyen a fényeknek nem csupán dísztő, hanem tájékoztató funkciójuk is volt. Most sincs ez másképp – legfeljebb annyiban, hogy immár reklámot jeleníthet meg a hatüléses kisautó hátsó része, a színek pedig arról informálnak, lefoglalták-e már a következő kört – a kocsit ugyanis bérautónak szánják.
-
2 / 6
A leghétköznapibb tanulmányautó
A Ford Tourneo Custom Concept „Concept” feliratát kizárólag azzal tudjuk magyarázni, hogy így próbálták odacsalogatni a kiállítás látogatóit az egyébként egyértelműen szériaérett kocsihoz. Pedig mentek volna e nélkül is, hiszen az emberszállító kivitel az idén bemutatkozó új Transitok formavilágát is bemutatja, amely Európa-szerte meghatározó modell a kisáruszállító-piacon.
-
1 / 6
A legszellemképesebb
Nem véletlenül másfélszerezte meg az elektromos Smartot a Rinspeed. A Dock & Go rendszer lényege, hogy az utánfutóban lévő akkumulátorok, belsőégésű motor stb. a kiskocsihoz kapcsolva akkor is tud energiát adni a Smartnak, amikor saját erőforrásai már kimerültek, így álló négykerekű helyett mozgó hatkerekűt varázsol a kétüléses miniből.