Sikerült végre elnémítani az autókat, most igyekeznek ismét hangossá tenni őket.

Évtizedek óta harcolnak az autótervezők a zaj ellen. Úgy alakítják ki a formát, hangszigetelő anyagokat tömnek mindenhová, az autógumiknál is fontos szempont a gördülési zaj minimalizálása – aztán amikor végre jön a villanyautó-korszak, és az elektromos járművek legfeljebb annyira hangosak, mint egy pihenő trolibusz, nem győznek gondolkozni, mit csináljanak, hogy ne legyenek mégse csöndesek. Mert bár egy tuningkipufogós kocsi elé is odabambulhat a gyalogos, azért jóval nagyobb az esély a bajra, ha nem hallja a közeledő autót.

Az új fejlesztési irány tehát a zajtervezés. Végtelen lehetőség: csak a fantázia határozza meg, milyen zörejt/dallamot/zajt bocsásson ki egy kocsi. Akár az apró villanymininek is lehet V8-asra emlékeztető vagy turbós hangja, aki dízelfüstön nőtt fel, választhat öthengeres Zöldségesmerci-hangot… Az elektromos R8-as Audi motorzaját is tervezik már a mérnökök:

Biztos borzongatóan csodás lesz az e-Tron művi motorhangja, de nekünk sokkal jobb ötleteink vannak. Néhány közülük: milyen autóhoz milyen hangot szeretnénk?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában