Sportos külsővel, összkerékhajtással és 360 lóerővel érkezik a legújabb AMG Merci.

A ferdehátú AMG kétliteres, négyhengeres turbómotort kapott, ennek ellenére 360 lóerős teljesítményével és 450 Nm-es nyomatékával a BMW 135i-t és az Audi RS3-t is veri. A kocsiba természetesen az AMG Speedshift hétfokozatú duplakuplungos váltót szerelik, három vezérlési móddal (Sport, Standard, Comfort) és Race Start funkcióval az igazi aszfaltbetyároknak.

A Mercedes–Benz A45 AMG-ben alapfelszereltség a 4Matic összkerékhajtás-rendszer, amely az optimális fogyasztás érdekében alapból az első kerekeket hajtja, de csúszós utakon a nyomaték 50 százaléka átkerül a hátsó kerekekre, így  a kocsi fogyasztása ideális esetben a hat litert sem éri el. Az A45 AMG 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig 250 km/h-ban korlátozták, kis bosszankodásra legfeljebb az adhat okot, hogy a nagyobb AMG-kkel ellentétben a limitet még felár ellenében sem hajlandó megemelni a Mercedes.

Az A45 alapból 18 colos kerekeken gurul, extraként kérhetők 19 colos felnik is. A biztonságról többek között a három fokozatú, kikapcsolható ESP is gondoskodik. A kocsi külsőre is sportosabb megjelenést kapott az A osztálynál: a hűtőrácson a többi AMG-hez hasonlóan egy osztóléc van, az alsó légbeömlők megnőttek, hátul pedig a dupla kipufogók jelentik a legnagyobb változást. A kocsi ezenkívül sport csomagban is rendelhető lesz, nagyobb első lökhárítóval és hátsó szárnnyal.

Az új AMG hivatalosan március 5-én, a Genfi Autókiállításon mutatozik be, értékesítése pedig nyáron kezdődik. Bár a Mercedes hivatalosan még nem közölt árakat, az alapár valószínűleg 13,5 millió forint körül lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában