Kaphatnak támogatást az ügyvédek és a taxisok is, a cégek pedig hétszer annyi elektromos autóra igényelhetnek kedvezményt.
Bár a Jedlik Ányos Terv néven futó kormányzati villanyautózás-ösztönző program a korábban emlegetett sűrű gyorstöltő-hálózatnál már ritkábbal számol – az új cél: a fontosabb főútvonalak mentén, 80 kilométerenként –, és a tervezett ezer helyett csak 443 töltőpont létesítésére pályáztak az önkormányzatok, nem adják fel.
- továbbra is anyagilag támogatják a villanyautó-vásárlást
- cégeknél 5-ről 35-re emelkedik a támogatható autók száma
- költségvetési, magyarul állami intézményeknél nem lesz felső határ a támogatható autók számában
- ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek is igénybe vehetik a támogatást a pályázók eddigi körén túl
- támogatják az elektromos taxik vásárlását és üzemeltetését
- támogatják az elektromos carsharing további terjedését
- bővítik az állami villanyautó-flottát
- továbbra is pályázhatnak önkormányzatok töltő telepítésére, az állam fizeti
A fentiekből annyi konkrétum tudható, hogy az állam az eddigiekhez hasonlóan a vételár 21 százalékáig, legfeljebb 1,5 millió forintig támogatja a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon-gépjárművek beszerzését.
A villanyautók után nem kell regadót és forgalomba helyezési illetéket, cégautóadót és helyi gépjárműadót, valamint visszterhes vagyonszerzési illetéket fizetni, illetve számos városban ingyenes velük a közterületi parkolás.Jelenleg körülbelül 3200 zöld rendszámos autó fut az utakon, bár ebben vannak a teljesen elektromos meghajtású kocsik mellett környezetvédelmi szempontból nehezen értelmezhető nagy benzinmotoros-kis villanymotoros hibridek is.