Egy magyar csapat mutathatja meg az egész világnak a láthatatlan vízfogyasztás problémáját. Az IWI egy olyan projekt, aminek jó esélye van a világhírűvé válásra, az alkotói pedig egy egészen döbbenetes jelenségre hívják fel mindenki figyelmét.

Guthy Máté és Popovics Kinga a szívükön viselik, hogy minél több vizet mentsenek meg a bolygón, és úgy döntöttek, hogy elindítanak egy olyan projektet, ami egy szinte teljesen ismeretlen problémára hívja fel a figyelmet: a láthatatlan vízfogyasztásra. Azt kevesen tudják, hogy például egyetlen hamburger elfogyasztásával 4000 liter vizet "rágunk meg", ami persze nem villan át senki agyán, amikor éppen próbálja magába tömni a burgert, viszont ha van egy vízindex a csomagoláson, akkor már mindjárt másképp gondolkodik mindenki. Legalábbis ezt gondolja a csapat.

Ahogy az elektronikai eszközöknél az energiaosztályokat jelző betűk, úgy jelenne meg az ételeknél is a vízindex, ami figyelmeztetne arra, mennyi vizet használnak el ahhoz, hogy az adott terméket elkészítsék. Az ötlet célja az, hogy az emberek másképp gondolkodjanak az ételekről, hogy tisztában legyünk, mennyi vizet pazarlunk el, és hogy mennyit tudnánk megmenteni.

A projekt az egyetemisták újító ötleteit segítő Red Bull Basement University verseny magyar győztese lett, az IWI így most tovább repül, és nemzetközi porondon is megmutathatja magát, ahol a zsűri és a mentorok segítségével akár világméretű projektté is válhat. Szurkolunk Máténak és Kingának, hogy sikerrel járjanak!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ő a kedvenc Strandunk

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés