Németország nem támogatta, de megszületett a döntés.

Kompromisszumos megoldásként 30 százalékkal szorítanák le az Európai Unió tagállamai az új teherautók és buszok átlagos szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra a 2019-es szinthez képest – állapodtak meg a környezetvédelemért felelős miniszterek csütörtöki brüsszeli tanácsülésén.

Ez megfelel az Európai Bizottság eredeti javaslatában szereplő számoknak:

  • 2025-re 15 százalékkal,
  • 2030-ra pedig 30 százalékkal kellene mérsékelni

az új nehézgépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2019-re előirányzott értékhez képest.

A szavazás egyhangú volt, egyedül a meghatározó autóipari szereplő Németország képviselője tartózkodott, de a környezetvédelmi miniszter, Svenja Schulze elmondta, szíve szerint igennel szavazott volna az egyezségre, de a berlini kancelláriának más az álláspontja: "Több mint zavarba ejtő az elszigetelődés egy ilyen fontos környezetvédelmi ügyben".

Az EU-nak a következő évtized végéig legalább 40 százalékkal kellene csökkentenie az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest – ehhez szükséges a szigorítás, ami az egyeztetés alapja lehet az Európai Parlamenttel, amely szigorúbb, 20 és 35 százalékos csökkentést akarna.

Ezért ilyen fontos ez:

Évente hétmillió ember hal bele, hogy levegőt vesz

Sokak szerint azonban ez túl alacsony becslés.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Méheknek és virágoknak indult társkereső Bécsben

További cikkeink a témában