Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az oxfordi termelés maradna, de a legnagyobb villanyautó-piacot helyi gyárból látnák el.

A Mini stratégiai célja, hogy a 2019-től kapható teljesen elektromos Minik sorozatgyártását megosszák a nagy-britanniai Oxford és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között. A napokban szándéknyilatkozatot írtak alá a kínai Great Wall Motorsszal, a közeljövőben egyeztetnek arról, hol és milyen feltételekkel építsék fel a gyárat és az együttműködést.

A Great Wall-partnerség nem jelenti egy másik kínai autógyártóval, a Brilliance-szal való kapcsolat végét, sőt: a BMW Csoport tovább bővíti a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozását. A BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek – Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.

A Mininél Kína egyelőre a negyedik legnagyobb piac 35 ezer autóval.

(Forrás: BMW Csoport)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.