Elvileg érezheted.
A Coca-Colának van feladata:
A Coca-Cola Magyarország legújabb intézkedése, hogy tizenhárom százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok tömegét, és négy százalékkal a PET palackokét. Az itthon gyártott és tizenkilenc országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten közel százhetven tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, jelentősen csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést, ezáltal pedig a vállalat teljes ökológiai lábnyomát is. A vállalat még tavaly megkezdte a kiszállítás során alkalmazott raklapfólia felhasználásának kiváltását is, idén már negyvenhárom tonnával kevesebbet használnak fel.
Az aludobozok tömegcsökkentése és a raklapfólia felhasználás mérséklése együttesen azt jelenti, hogy a kiszállított mennyiség tömege éves szinten több mint kétszáztíz tonnával csökken. Mivel a csomagolás kevesebb anyagot tartalmaz, ezáltal jóval könnyebb, ezért a szállítás is kisebb erőforrást, energiát igényel.
Várhatóan 2021-ben kartonpapír-alapúra cserélik majd a magyar piacon a négy-, illetve hatdobozos kiszerelések műanyag csomagolását innovatív cserélni,
a globális cél pedig, hogy a Coca-Cola 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít.
Ez is érdekelhet: