Ha több luxushajós cég is követné a példájukat, az jelentős változást hozhatna.
Harminckét ember halt meg, amikor a Costa Concordia 290 méteres, 17 szintes üdülőhajóját kapitánya zátonyra futtatta, majd az oldalára dőlt óriásról az elsők között lépett le. Egy ilyen ügy nehéz helyzetbe hoz egy céget, de a Costa Croisiere megmenekült, tizenöt luxushajója azóta is szállítja a turistákat.
A luxushoz az is hozzá tartozik, hogy a teniszezésben, strandolásban, napozásban megfáradt utasok bármennyit kajálhatnak, amiből adódik, hogy sokkal többet pakolnak a tányérjukra, mint amennyit aztán megesznek.
Ezt a rendszert reformálná meg a cég, persze úgy, hogy ezt az utasok ne spórolásnak éljék meg –
például bevezetnék a kóstolót, hogy aztán csak abból egyen a vendég, ami tényleg ízlik is neki –,
és rögtön ötven százalékos pazarláscsökkentésben bíznak.