Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Mire az Audi brutális kombija kifutó modell lett, addigra szériában 605 lóerősre izmosodott, a tuningcégek pedig még ennél is tovább mentek. Az Abt most például kihozott belőle egy 1018 lóerős hibridet.

Szériában még 560 lóerős volt az Audi RS6 Avant 4 literes biturbó V8-asa, amit a Performance változatnál 605 lóerőre növelt a gyár. Az Abt számára pedig ez még csak a kezdet volt, hiszen a nemrég bemutatott, Jon Olsson számára a leégett régi helyett készített új sportkombi a munkájuk nyomán 735 lóerőre volt képes. És ez mind semmi ehhez az autóhoz képest.

Az RS6-E Hybrid Concept ugyanis, mint a neve is mutatja, hibrid, de nem a takarékosságra kihegyezett fajtából. A V8-asát 720 lóerőre állították be, amihez a hajtásláncban egy 288 lóerőre és 317 Nm nyomatékra képes elektromotor is csatlakozik, egy 13,6 kilowattórás akkumulátor társaságában.

A szériamodell 3,7 másodpercéhez képest 3,3 is elég ahhoz, hogy százra gyorsuljon, a végsebességét pedig nem korlátozzák 250-nél, így 320 km/órával is száguldhat. A 21 colos kerekeken gördülő, H&R futóművel szerelt RS6-E egyelőre prototípusnak számít, de nem lennénk meglepve, ha nemsokára felvenné a kínálatába az Abt.

Gyors Audi? Mutatunk még egyet:

Izom, de nem állat - Audi RS5-teszt - Roadster

Egészen mesteri szintre fejlesztette az Audi az egyenfazont: a típusainak úgy nyolcvan százalékát legfeljebb akkor ismerni fel, ha van mellette valami, amiből a méretére lehet következtetni. Ez az Audi viszont nagyon nem ilyen. Misano vörösben a legunalmasabb tucatszedán is feltűnő lenne, az RS5 viszont seszínben is ütne, így pedig olyat üt, mint Klicsko, ha valaki olyan bátorra cuccozza magát, hogy felbosszantsa.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.