A Peugeot és a Citroen által kifejlesztett technológiához képest az elektromos hajtás a kanyarban sincs.

A 2010-ben elindított Hybrid Air-program már első hallásra is elég meredek vállalkozásnak tűnt, hiszen az André Yarce és Karim Mokaddem által vezényelt projekt célja nem más volt, mint egy levegővel hajtott autó megépítése. Bár a Citroen évtizedeken keresztül élen járt a technológiai fejlesztésekben, azt azért elég kevesen gondolták, hogy ezt össze tudják hozni. A franciák viszont nem gondolkodtak, hanem összehozták.

A forradalmi hibrid megoldás a levegőből kinyert nitrogént használja a kerekek meghajtására, amelyet elsősorban a regeneratív fékezésből nyert elektromos energiával sűrítenek össze. Ha ez éppen nem áll rendelkezésre, akkor jön a benzinmotor, amely – a hagyományos hibridekhez hasonlóan – meredek emelkedőn vagy autópályán is átveszi az autó hajtását, de a tervezők szerint a kocsi 70 km/h sebességgel haladva 60–80%-ban pusztán léghajtással is üzemeltethető. Az autó a tervezők szerint jóval könnyebb lesz az elektromos hibrideknél (mivel nincs szükség nagy akkumulátorcsomagra), és persze azt se felejtsük el, hogy a környezetbarátnak hirdetett technológiákkal szemben a Hybrid Air valóban kíméli a környezetet.

A hasonló, forradalminak beharangozott megoldásokról általában ilyenkor szokott kiderülni, hogy van valami komoly defektjük, vagy ha nincs, akkor az előzetes piaci felmérések szerint a kutyát sem érdekelnék, így bele sem kezdenek a gyártásába, de a Hybrid Airrel szerencsére nem ez a helyzet: a Peugeot annyira biztos a sikerben, hogy hamarosan bele is kezdenek az autó gyártásába, amely így 2016-ra már az autószalonokban is megjelenhet – ha hihetünk a pletykáknak, akkor a hagyományos elektromos hibridekkel nagyjából megegyező áron.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában