2020 az elektromos autók éve lesz, erre számíthatsz

Most már elmondhatjuk, hogy itt az elektromos autók kora, és jövőre minden eddiginél több olyan újdonságra számíthatsz, amit villanymotor hajt. Mutatjuk, hogy milyen modellek érkezése miatt várjuk a 2020-at.

Lehet, hogy lassan indult be az elektromos autók hódítása, de most már ezerrel megy a villanyautók piaca, ha nálunk még nem is, de tőlünk nyugatabbra már nagy számban fogynak ezek a típusok. 2019-ben a teljesen elektromos hajtású Jaguar I-Pace nyerte el az európai Év autója díjat, ami az Audi e-tronnal és a Mercedes-Benz EQC-vel együtt a prémiumkategóriában is meghonosította a villanyhajtást.

Mostanra az elektromos autózás már nem csak a megszállott öko-harcosok furcsa hobbija, hanem sokaknak valós alternatíva arra, hogy helyi emisszió nélkül oldják meg a közlekedést. A kereskedésekben egyre több elektromos autó közt válogathatsz, és jövőre még inkább így lesz. Mutatjuk azokat az újdonságokat, amelyek miatt kíváncsian várjuk a 2020-as évet.

Honda e

A jövő év egyik legjobban várt újdonsága a Honda elektromos autója, ami már koncepcióként is nagy sikert aratott.

A gyártásba kerülő változat nemcsak a formájával hódíthat, ott lesz még a szélesvásznú képernyő a műszerfalon, a kamerával helyettesített visszapillantó tükör, és állítólag vezetni sem lesz rossz. A hátsó kerekeket egy 136 lóerős elektromotor hajtja, de lesz 154 lóerős változata is, amivel 8 másodperc alatt gyorsul százra, a 35,5 kilowattórás akkumulátoráról pedig 220 kilométert mehet el egy feltöltéssel. Az ára is megvan, az állami támogatással 9 599 000 forinttól indul.

Még többet a Honda e-ről:

MINI Cooper SE

Mindjárt a MINI is beszáll a városi elektromos autók közé, a klasszikus háromajtósból építették meg a villanymotoros változatot.

A Cooper SE éppen olyan stílusos, mint a többi MINI, csak ezt már nem kell tankolni. Az első kerekeket 184 lóerős elektromotor hajtja, amivel 7,3 másodperc alatt gyorsul százra, az akkumulátora 32,6 kilowattórás, amivel 235 kilométer a hatótávja, és úgy sikerült elhelyezni, hogy a csomagtér mérete nem változott. A menő felnijéről és sárga szegélyeiről felismerhető elektromos MINI-ről azt is tudjuk már, hogy a támogatott ára 9 millió forinttól kezdődik.

Még többet a MINI Cooper SE-ről:

Renault Zoe

A Zoe volt az egyik első olyan autó, amit eleve elektromosnak terveztek. 2012-ben mutatták be, de hozzánk csak egy kicsivel később jutott el, a most kihozott új generációját azonban már a kezdetektől fogva lehet majd kapni nálunk is.

A formája csak látszólag nem változott, valójában vadonatúj a mutatós kisautó, amihez jobb minőségű belső és akár 9,3 colos érintőképernyő jár. A 109 lóerős mellé csatlakozik a 136 lóerős változat, az akkumulátora pedig példásan nagy, 52 kilowattórás, ami 390 kilométeres hatótávot enged. Már csak egy jó ár kell a sikerhez.

Még többet a Renault Zoéról:

Opel Corsa-e és Peugeot e-208

Mostanra nem titok, hogy az Opel is a PSA csoporthoz tartozik, és a Corsa már a szintén új Peugeot 208 testvéreként látott napvilágot.

A néhány centivel négy méternél is hosszabb, divatos formájú kisautókban közös, hogy teljesen elektromos változatuk is lesz, 136 lóerős villanymotorral, 8 másodperces gyorsulással 0-ról 100 km/órára, és az 50 kilowattórás akkuról 330 kilométeres hatótávval. Az Opel már a Corsa-e árát is elárulta, az állami támogatással 7 740 000 forintról indul, a jobban felszerelt változatért 8 410 000 forintot fognak kérni.

Még többet az Opel Corsa-e-ről és a Peugeot e-208-ról:

DS 3 Crossback E-Tense és Peugeot e-2008

A Corsával és a 208-cal közös alapokra épül a 4,12 méteres DS 3 Crossback és a 4,3 méter hosszú Peugeot 2008, ami azt jelenti, hogy szintén lesz tisztán elektromos változatuk.

Az extravagáns formájú, high-tech extrákkal bőven szerelt crossoverek ugyanazt a hajtást kapják, 136 lóerős villanymotorral és 50 kilowattórás akkumulátorral, ami legalább 310 kilométeres hatótávot jelent. A magyar árakat még nem tudni, de az elektromos DS 3-nál 11 milliós listaárra tippelünk, ami a támogatással 9,5 millió körülire olvadhat.

Még többet a DS 3 Crossbackről és a Peugeot e-2008-ról:

Volkswagen ID.3

A Bogárhoz és a Golfhoz hasonló mérföldkőnek tekinti az ID.3-at a Volkswagen, és valóban ez a márka első eleve elektromosnak tervezett autója.

Azért is érdekes, mert a 4,26 méter hosszú, ötajtós modell a 385 literes csomagtartójával valóban egy kompakt benzines autó alternatívája lehet. Háromféle változata lesz, elsőként a középső kerül gyártásba 204 lóerős elektromotorral, 58 kilowattórás akkuval és 420 kilométeres hatótávval, 40 ezer euróért, ami nálunk 11,5 milliós támogatott árat jelenthet. Az e-Golf helyét a később érkező 30 ezer eurós alapváltozat veheti át.

Még többet a Volkswagen ID.3-ról:

Mazda MX-30

Meglepetésre a Mazda is előállt a saját elektromos autójával, és jövőre már kapni is lehet a crossover karosszériába csomagolt MX-30-at.

A 4,4 méter hosszú modell érdekessége az RX-8-hoz hasonló hátrafelé nyíló hátsó ajtó, az utasteret környezetbarát anyagokkal borították. Az elektromotorja 143 lóerős, az akkumulátora pedig 35,5 kilowattórás, ami csak 200 kilométeres hatótávra elég, de a Mazda úgyis második, városi autónak szánja az újdonságot. Már be lehet fizetni rá, és tudjuk a magyar árát is, jól felszerelten, támogatással 9,9 millió forintról kezdődik.

Még többet a Mazda MX-30-ról:

Volvo XC40 Recharge

A Volvo tudatosan formálja a kínálatát, minden típusából van konnektorról tölthető hibrid, nemrég elkezdte kivezetni a dízeleket, most pedig itt az első elektromos autója, amit a kompakt XC40-ből építettek.

Elsőként a csúcsmodell, a P8 érkezik, ami meglepően izmos, a két elektromotor kombinált teljesítménye 408 lóerő, amivel 4,9 másodperc alatt sprintel százra, az akkumulátora 78 kilowattórás, ez 400 kilométeres hatótávot enged. Az ára 60 ezer euró lesz, itthon 15 milliós támogatott árat tippelünk, de 2021-ben jön egy kisebb teljesítményű, megfizethetőbb változata.

Még többet a Volvo XC40 Recharge-ról:

BMW iX3

A különc formájú i3 után a BMW következő elektromos autója az X3 villanymotoros változata lesz.

Az iX3 szinte csak a hűtőmaszkjával különbözik majd a többi változattól, a 270 lóerős hajtásláncával hasonlóan fürge lesz, a padlójába pedig 70 kilowattórás akkumulátort építenek, hogy egy feltöltéssel 400 kilométert meg tudjon tenni. Az iX3 várhatóan tavasszal érkezik, és az árát 70 ezer euróra becsülik, nálunk a támogatást csak akkor kapja meg, ha a listaára is 20 millió forint alatt marad.

Még többet a BMW iX3-ról:

Mercedes-Benz EQV

Az EQC tette fel a Mercedest az elektromos autók térképére, és az Audi e-tron legnagyobb konkurense után most a kisbuszát villanyosította a gyártó.

A V-osztályból készült az EQV, ami 204 lóerős elektromotort és 100 kilowattórás akkumulátort kapott, ez 405 kilométeres hatótávot enged. Az 5,14 méter hosszú, egyedi hűtőmaszkjáról felismerhető kisbusz érdekessége, hogy nyolcüléses változatban is lehet kérni. A Mercedesnek egy kisebb és egy nagyobb elektromos autója is lesz, de még nem tudni, mikor mutatják be az EQA és az EQS szériaváltozatát.

Még többet a Mercedes-Benz EQV-ről:

Audi e-tron Sportback

Nem hagyja figyelmen kívül a divatot az Audi, nem elég, hogy elektromos hajtású szabadidő-autót épített, az e-tronnak kupéformájú változata is lesz.

Az e-tron Sportback formáját már megmutatták egy álcázott prototípuson, és a Q3 Sportback láttán sejthetjük, hogy mire számíthatunk. A hajtáslánca nem változik, a két elektromotorja 408 lóerős, a 95 kilowattórás akkuval pedig 400 kilométer lesz a hatótávja (hamarosan jön egy szerényebb belépőváltozat is). A Q8-hoz mérhető e-tron nem olcsó, legalább 28,5 millió forintba kerül, és a kupéváltozatért ennél is többet kérhetnek majd.

Porsche Taycan

Az elektromos autókat az teheti végképp menővé, hogy már a Porsche is épített egyet. A Taycan egy öt méter hosszú sportlimuzin, ami egyszerűen fantasztikusan megy.

Már az alapmodellje is 530 lóerős, amivel 4 másodperc alatt van százon, de ott a 680 lóerős Turbo és a 761 lóerős Turbo S, aminek 2,8 másodperc is elég hozzá, a végsebesség 260 km/óra. Az akkumulátor 79 és 93 kilowattórás lehet, amivel kiviteltől függően 407 és 463 kilométer közti a hatótáv. A két csúcsmodellért 50-60 millió forintot kérnek, az alapváltozat ára körülbelül 35 millióról indul.

Még többet a Porsche Taycanról:

Mivel számolj még?

A már piacon lévő villanyautóknál is bőven akadnak újdonságok. A Nissan például a standard 147 lóerős, 40 kilowattórás akkuval szerelt, 270 kilométeres hatótávú Leaf mellett már kínálja az e+ változatot 214 lóerővel, 64 kilowattórás akkuval és 385 kilométeres hatótávval, az előbbi 9,2 millió, az utóbbi 12,5 millió forinttól kapható az állami támogatással.

A hasonló kategóriájú e-Nirót már idén bevezette a Kia, de a most megrendelt példányok a jövő évi gyártásból jönnek, a megújult szériából, ami nagyobb, 10,25 colos érintőképernyőt és okostelefonos vezérlést kap.

Ha második autónak keresel városi szaladgálót, akkor érdekes lehet, hogy megújult a smart fortwo és forfour, ami mostantól csak elektromosként lesz kapható.

Mit hoz 2021?

Jövőre rákapcsolnak a gyártók, de az utána következő évben még több elektromos újdonságra készülhetsz. Az Audi elkészül a fantasztikus formájú e-tron GT szériaváltozatával, és egy kisebb crossovert is bemutat Q4 e-tron néven, a BMW kihozza az i4-et és egy nagyobb crossovert, amit egyelőre iNext néven emlegetnek, a Mercedesnél bevezetik az A-osztályos méretű EQA-t és az S-osztálynak megfelelő EQS-t, és a Porsche gyártásba adja a Taycan kombiját, a Cross Turismót. A kisebb crossoverek közt is bőven lesznek újdonságok, a Cupra kihoz egy szabadidős sportmodellt Tavascan néven, a Škoda is egy kupéformájú crossoveren dolgozik, a Nissan pedig a Qashqai kategóriájában mutat be elektromos autót Ariya néven – és ezek még csak azok a modellek, amelyeknek már tudunk az érkezéséről. A legérdekesebb mégis a Ford következő elektromos autója lehet, egy olyan crossover, amit a Mustang stílusa inspirált.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon