Harminc perc a Koenigsegg-gyárban, ahol svéd pilóták szellemei röpködnek
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Enzo Ferrari és Ferruccio Lamborghini mai megfelelőit Horacio Paganinak és Christian von Koenigseggnek hívják, mégha ők nem is egymás bosszantását tűzték ki életcélul. A generációk közti különbségek persze nemcsak a lóerők számában tükröződnek, hanem abban is, hogy a mai manufaktúrák gyártási módszerei nagyjából annyira hasonlíthatóak az elődökéhez, mint egy istálló működése egy kutatólaboratóriuméhoz. Horacio Paganinál már jártunk, ideje hát megnézni, mi a helyzet Svédországban...

A Drive videója csupán megerősítette személyes tapasztalatomat, miszerint Christian von Koenigsegg roppant barátságos ember. Az angelholmi gyárban forgatott félórás anyagból az is kiderül, hogy ötévesen már tudta, autókat akar építeni, huszonkét évesen alapította a céget, és inkább feltalálónak tartja magát, mint mérnöknek. Ha a Paganinál lenyűgöző, hogy szinte minden alkatrészt ők gyártanak, mondhatjuk, a Koenigsegg sem okoz csalódást: még a víztartályt is ők tervezik, hogy optimális legyen a levegő útja a motortérben. Nem árulok el minden kulisszatitkot, de a maximalizmus ékes példája, hogy bár a kormányt is számítógépen tervezik, a 3D-ben kinyomtatott modellt elegendő tapogatás után maga Christian csiszolja tökéletesre, kézzel, aztán a módosított alkatrész lézerrel újra beszkennelve jut el a gyártásig.

Christian von Koenigsegg remek túravezető:

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot ránk a Facebook oldalunkon, és tálcán kapod a legérdekesebb anyagainkat!

Ha pedig a Pagani gyár érdekel, csak egy kattintás ide!

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.