Érdekes prototípussal találkoztak nemrég az Autocar magazin kémfotósai. Ami kívülről egy négyajtós AMG GT-nek látszott, a motorházfedél alá pillantva a Mercedes új hibrid sportautójának tűnt, 800 lóerőnél is nagyobb teljesítménnyel.
A Mercedesnél nemrég jegyezték be védjegyként a 73-as számot, ami csak azt jelentheti, hogy a 63-nál is izmosabb AMG modellel készülnek. Tobias Moers, az AMG vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy hibrid lehet a márka csúcsmodellje, és ezzel vág egybe az a prototípus, amit az Autocar fotósai láttak nemrég.
A hagyományos négyajtós AMG GT-nek tűnő prototípus motorházfedele alatt olyan komplex elektromos hálózatot találtak, ami csak a hibrid autóknak szokott lenni. Az alapokat ebben is a 4 literes biturbó V8-as adja majd, ami az AMG GT 63 S-ben is 639 lóerőre és 900 Nm-re képes, ezt múlja majd felül az új hibrid.
A teljesítménye 800 lóerő felett lehet, amivel akár három másodpercnél is rövidebb idő alatt gyorsulhat százra,
miközben a konnektorról feltöltve 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan. A hibrid AMG GT a Porsche Panamera közvetlen ellenfele lehet, amiből szintén van plug-in hibrid, 680 lóerős teljesítménnyel.
A 73 egyébként nem először tűnik fel az AMG-nél,
a legutóbb az ezredfordulón lehetett kapni az SL 73 AMG-t, amibe a nevéhez illően 7,3 literes V12-es erőmű került 525 lóerővel és 750 Nm nyomatékkal. A legnagyobb motorral szerelt SL-ből csak 85 példányt gyártottak, de később ugyanezt a V12-est kapta egy másik legenda, a Pagani Zonda.