Clint Eastwood nevéről előbb jutnak eszedbe a westernek vagy a háborús filmek, pedig a kilencvenedik születésnapját ünneplő színész és rendező igazi autórajongó, aki valóra is váltotta a négykerekű álmait.

James Dean, Steve McQueen és Paul Newman olyan legendás színészek voltak, akiknek a szenvedélyük volt az autóversenyzés, a magánéletükben és a filmvásznon is olyan ikonokat hajtottak, mint a Porsche 550 Spyder és a Ford Mustang.

Még ha nem is az autós filmjeiről ismerjük, de a kilencvenedik születésnapját ünneplő Clint Eastwood is nagy autórajongó, akinek a gyűjteményében több álomautó is megfordult az évtizedek alatt.

A második világháború után, mint minden tinédzser, Clint is odavolt a hot rodokért, de nem engedhette meg magának a tuningolt autókat.

Az ötvenes-hatvanas években a hollywoodi filmsztárok nyitott tetős Mercedesekkel jártak, de ő inkább a brit sportkocsikat részesítette előnyben, egy Austin Healey 100 és egy Jaguar XK150 is állt a garázsában.

A 3,8 literes, 269 lóerős hathengeres motorjával a Jaguar a kor egyik leggyorsabb sportkocsijának számított.

a Játszd le nekem a Mistyt! nyitójelenetében ezt a típust vezeti. A másik angol autója is különlegességnek számított: egy olyan Mini Traveller, amit a Cooper S motorjával szereltek. Csak hat példány készült belőle, a sajátját British Racing zöldben kérte.

Az Egy maréknyi dollárért és a Pár dollárral többért után vonakodott elfogadni a szerepet a folytatásban, de a jóval nagyobb fizetés mellett egy sportautó győzte meg, így végül A Jó, a Rossz és a Csúfban is láthattuk. Sergio Leone ekkoriban mondta róla, hogy Clint Eastwoodnak két arckifejezése van: kalapban és kalap nélkül.

és a 3,3 literes V12-es motorja 280 lóerős, amivel 260 km/órára képes. Clint autója eredetileg ezüstszürke volt, de a hetvenes években stílusos zöldre festették George Barris műhelyében, ott, ahol a Batmobile-tól Lee tábornokon át KITT-ig a legismertebb hollywoodi filmes autók is készültek. Ekkor került bele egy igazi korabeli extra, a CB rádió.

majd 1978-ban egy vörös színű 308 GTB-t szerzett be, aminek a nyitott tetős változatát a Magnum tette ismertté. Ki tudja, miért, de az első Ferrariját nem tartotta meg, 1985-ben 65 ezer dollárért adta el a 275 GTB-t, majd 2004-ben egy árverésen már több mint félmillió dollárért talált gazdára. Ma egy olasz gyűjtő birtokában van, és a helyében semmi pénzért nem válnánk meg tőle.

Clint Eastwood gyűjteményében persze amerikai autók is voltak,

például az a Pontiac Trans Am, amit 1977-ben vett át pontosan ugyanolyan kivitelben, mint ami a korabeli kasszasiker Smokey és a banditában híres lett. Eastwood 1989-ben rendezte a Pink Cadillac című filmet a legamerikaibb amerikai autóval, egy rózsaszín ’59-es Eldoradóval, egyébként ennek a típusnak egy korábbi évjáratában látható első feleségével, Maggie-vel egy 1960-ban készült fényképen.

Clint Eastwood idősebb korában is rajongott az autókért, egy interjúban azt mondta:

Az egyik legújabb szerzeménye az a ’72-es Ford Gran Torino, ami az azonos című filmjének főszereplője volt. Az általa játszott Walt Kowalskihoz hasonlóan Clint is annyira beleszeretett a klasszikusba, hogy a forgatás végén megvette magának.

A fiatalkori vágyát is valóra váltotta, amikor már megtehette, akkor beszerzett egy ’32-es Ford roadstert, amiről mindig is álmodott. A legutóbbi filmje, amiben szerepelt, szintén az autózáshoz kapcsolódik, az igaz történet alapján készült A csempészben egy olyan öregurat alakít, aki autóval szállítja az árut.

(Képek: Getty Images, Warner)

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.