Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Sok lista készült már a világ legerősebb sportautóiról, de mi a helyzet akkor, ha olyan modellt keresel, amit meg is lehet venni? Ezekre a szupergépekre még el lehet költeni a pénzt.

A LaFerrari, McLaren P1 és Porsche 918 Spyder a világ legerősebb sportautói közé tartoznak, de még ha lenne rájuk pénzed, akkor sem vehetnéd meg őket, mert már mind elfogytak. Ugyanez a helyzet a Ferrari F12tdf, a Lamborghini Centenario és a Pagani Huayra BC esetében is. Itt egy újabb lista, ezúttal olyan szuper-sportautókkal, amelyeket még valóban meg lehet venni.

Csak a magyar fülnek hangzik furcsán a svéd sportkocsi-gyártó neve, egyébként nagy elismerés övezi. Már az Agera is elképesztő volt, de a hibrid hajtású Regera az igazi nagy dobás, hiszen 5 literes, 1100 lóerős V8-asához még két darab 245 lóerős elektromotor csaptak, így 3,2 másodperc alatt gyorsul százra és akár a 400 km/órát is megfutja.

A négyszázas tempó az új Bugatti számára sem jelent problémát, de az elődjét mindenben felülmúló Chiron tisztán benzines hajtású. 8 literes W16-os motorja 1600 Nm nyomatékot ad le, így 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, további négy másodperc alatt már kétszázzal száguld, és még hét másodperc kell neki a háromszázhoz. A vége elméletileg 420 km/óra!

A horvát szuperautó már több gyorsulási párbajban bizonyította rátermettségét, és most még erősebb változatban is elkészült. A kerekeket hajtó elektromotorok 25 százalékkal erősebbek, így a teljesítménye 1384 lóerő, miközben a karosszériát tovább könnyítették. A százas sprint így a Rimac Concept S-nek is megvan 2,5 másodperc alatt, a végsebesség 365 km/óra.

Messziről nézve egy ártatlan Lotus Exige, amit alaposan megnyújtottak, de ha megtudod, hogy 7 literes V8-ast szereltek bele, akkor máris másként állsz hozzá. A Venom GT nem is azért érdekes, mert 2,7 másodperc alatt gyorsul százra, hanem azért, mert az amerikai Hennessey többször megszorongatta vele a Bugattit a leggyorsabb autó címért. A rekordja 435 km/óra és már készül az 1500 lóerős utód.

A Tesla Model S eddig is ott szerepelt sokak kívánságlistáján, és az új P100D kivitel megjelenésével még inkább rajta lesz. A két elektromotorral hajtott limuzin ugyanis már 2,7 másodperc alatt képes százra sprintelni, egy tizeddel gyorsabban, mint egy Aventador. A 100 kilowattórás akkumulátorral pedig elvileg 613 kilométert meg lehet tenni vele egy feltöltéssel.

Ugyan a 780 lóerős F12tdf minden példánya elfogyott már, de az alapváltozat még megrendelhető a Ferrarinál. Nem kell szomorkodnod, ha csak ez maradt, hiszen a 6,3 literes V12-es ebben is 740 lóerőre képes, az alumíniumból és szénszálas anyagból épült túrakocsi pedig 3,1 másodperc alatt éri el a százat és 340 km/órával is száguldhatsz vele.

A kétajtós Challenger és a négyajtós Charger is választható Hellcat kivitelben, a Dodge izomautói pedig rászolgáltak a nevükre. 6,2 literes, kompresszoros V8-asuk ugyanis 707 lóerőre képes, ezzel a Charger jelenleg a legerősebb négyajtós szériamodell a piacon. A pokoli erejű amerikaiak 3,7 és 3,9 alatt vannak százon, és sokat mondó adat, hogy a nulláról 160-ra gyorsulás és ismét állóra fékezés is megvan 13 másodperc alatt.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.