Az egyiknek sikerül, a másiknak nem: libikóka-szerű jelenet zajlik épp Amerikában az elektromos autózásban.

Miközben a General Motors épp visszahívja valamennyi Chevrolet Boltot, összesen 142 ezer autót, a Ford megduplázta az elektromos F-150 gyártási terveit, olyan sokan akarnak tőlük villany-pickupot venni.

Kigyulladó Boltok után totális tűzoltókampány

A kálvária még tavaly novemberben indult az első visszahívással, miután öt Chevrolet Bolt spontán, tehát nem baleset következtében történt kigyulladásáról érkezett bejelentés. A gyár vizsgálata két olyan műszaki hibaforrást azonosított egy bizonyos időszakban készült akkuknál, amely okozója lehet ezeknek az eseteknek. A visszahívások sajnos nem minden Bolt-tulajdonos számára oldották meg a problémát. Júliusban, amikor már tíz kigyulladt kocsiról lehetett tudni, újabb visszahívást szerveztek de ezzel sem tehettek pontot az ügy végére.

2022 Chevrolet Bolt EV

A General Motors most feladta a küzdelmet, hogy egyenként vagy legalábbis gyártási tételenként vizsgálja, melyik Chevrolet Bolt autóban kell kijavítani vagy kicserélni a koreai LG Chem által szállított lítium-akkumulátorokat. A 2019 után gyártott összes kocsit, 73 ezer autót, a Bolt és az új szabadidő-változat, a Bolt EUV valamennyi példányát berendelik rendkívüli szervizre és mindegyikben kicserélik az energiatárolót. Ezzel a végszámla az eddig 800 milliós költség után újabb egymilliárd dollárral emelkedik.

Ekkora mennyiségben persze nem lehet napok alatt kicserélni az akkukat. Amíg a műveletre sor kerül, a gyártó azt a megnyugtató tanácsot adja a tulajdonosoknak, hogy lehetőleg szabadban, éghető dolgoktól távol parkoljanak a kocsikkal, ne töltsék 90% fölé az akkut és ne engedjék, hogy a még megtehető távolság 70 mérföld alá csökkenjen.

A Ford még el se kezdte gyártani az új villanyautóját, máris növeli a kapacitást

Egész más jellegű gondokkal szembesült a Ford. Miután kifejlesztették Amerika legnépszerűbb autójának, az F-150-esnek elektromos hajtású változatát, a Lightningot, olyan sokan, több mint 120 ezren fizették be a foglalót a kocsira, hogy a csupán 2022-ben gyártásba kerülő modell gyártókapacitását máris meg kell duplázni.

Eddig úgy számoltak, hogy 2024-ben, a gyártás felfutására évi 40 ezer kocsival tervezhetnek, most pedig már az látszik, hogy 80 ezer se biztos, hogy elég lesz. 2025-re pedig már 160 ezres gyártással számol a cég. A Ford 850 millió dolláros beruházással készíti fel gyártási és logisztikai láncát a minden előzetes elképzelést meghaladó óriási kereslet kielégítésére.

Ebből a villanyautóból viszont csak ez az egy van:

Szentségtörés vagy sem, de a klasszikus Citroën DS is elektromos autó lett

A fenséges formájához még illik is a csendes suhanás.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés