A Toro Rosso csapatfőnöke elmondta, miért működött jobban a Honda-motor náluk, mint a McLarennél.

A Honda tíz év kihagyás után 2015-ben tért vissza az F1-be, mint a McLaren motorbeszállítója, ám az együttműködés inkább szenvedés volt mindkét fél számára, a legendás istálló pedig soha nem látott mélységekbe süllyedt, amiért első sorban a japánokat tette felelőssé.

A wokingiak végül 2018-ra áttértek a Renault energiaforrásaira, amivel sokkal előrébb nem jutottak, ugyanakkor a Toro Rossóra rátukmált Honda-motor bizonyított, olyannyira, hogy a következő idénytől kezdve már a topháromas Red Bullt is a japán energiaforrás hajtja majd.

Arra, hogy miért üzemelt sokkal, de sokkal jobban és megbízhatóbban a Honda-motor a Toro Rossónál, mint a McLarenennél, az előbbiek csapatfőnöke, Franz Tost világított rá:

Ha egy új partnerrel kezdesz el dolgozni, akkor először le kell ülni egymással, hogy átbeszéljük a teendőket, és megtaláljuk azt, hogy mire is koncentráljunk. Ez a japánokkal szerencsére nagyon gyorsan és remekül ment, teljesen nyitottak voltak, akárcsak mi a saját oldalunkról.”

Tost ezzel tehát azt mondta – erős túlzással élve –, hogy mclarenes évei alatt a Honda azt sem tudta, hogyan épül fel és működik egy F1-es autó. Ugyanakkor szerinte a három wokingi szezon alatt kitanulta a dolgot, a közös munka során pedig olyannyira fejlődött, hogy

vagyis a hiányosságaink nem is annyira a teljesítmény oldalán mutatkoztak meg, hanem inkább az autónkat tekintve. Mindez jobban korlátozott bennünket, és el kell mondanom, hogy maga a motor rendben volt.”

Eközben meg...

(Forrás / fotó: motorsport.com / Scuderia Toro Rosso)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon