A hetvenes évek eleje óta gyártja az UAZ a klasszikus terepjáróját, ami már szinte egyáltalán nem felel meg a modern előírásoknak. Most egy cseh cég gondolta úgy, hogy elektromos autóvá alakítva lehet keresnivalója a piacon.

Az uljanovszki autógyárnak vannak modernebb típusai, mint például a 2005-ben bemutatott Patriot, de az UAZ még mindig gyártja a klasszikus típusokat is, mint az 1972-ben bemutatott 469-est, amit az ezredforduló óta Hunter néven kínálnak, többnyire az eredeti formában és tartalommal. A terepjáróképességei bizonyára kiválók, de az összes többi része finoman szólva sem felel meg a mai autókkal szemben támasztott elvárásoknak.

A 2,7 literes, 128 lóerős négyhengeres benzinmotor helyére elektromotor kerül, de azt még nem árulták el, hogy milyen teljesítménnyel. Azt azonban igen, hogy az akkumulátor alapból is 56 kilowattórás, de rendelhető lesz 90 kilowattórással is, amire bizonyára a nem túl kedvező energiafogyasztás miatt lesz szükség.

A Spartan névre keresztelt elektromos terepjáró többi része csaknem változatlan, csak a műszerfalon fedezhetsz fel egy digitális kijelzőt. A képeken egy jobbkormányos változat látható, és nem véletlenül, az MW Motors elsőként a briteknél vezeti be a villamosított orosz terepjárót, de idén állítólag elkészülnek a balkormányos modellel is.

A cégről két éve hallottunk, amikor ezt a retró stílusú elektromos autót mutatták be:

Itt olvashatsz többet a Luka EV-ről:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon