Jeremy Clarkson két olyan szuperautót vett elő a kilencvenes évek elejéről, amelyek nagyobb sikert érdemeltek volna. Még ma is alig találsz gyorsabbat náluk, de a piaci környezet akkor még nem kedvezett nekik.

A nyolcvanas évek végén kezdődött a tervezésük, de mire elkezdték a gyártásukat, a gazdasági válság miatt már nem volt, aki megvegye őket. Pedig a maguk korában a leggyorsabb szuperautónak számítottak, és még ma is elismerően bólinthatsz rájuk.

Mennyire gyorsak? Nagyjából ugyanannyira.

3,5 literes, 550 lóerős biturbó V6-osával a Jaguar XJ220 végsebessége 349 km/óra, míg a szintén 3,5 literes, de négy turbóval feltöltött, 612 lóerős V12-esével a könnyített Bugatti EB110 Supersport a 350 km/órát is el tudja érni.

Igazi ritkaságok ezek, hiszen a Jaguarból csak 275 darabot gyártottak, az akkor olasz kézben lévő Bugatti pedig a 84 darab EB110 GT mellé mindössze 31 példánnyal készült el a Supersport szériából, mielőtt a tulajdonosa csőd miatt kénytelen volt lehúzni a rolót.

Nézd meg, mit mond róluk Jeremy Clarkson a The Grand Tour legújabb epizódjában:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés