Európában teljesen ismeretlen a Toyota hátsókerék-hajtású középkategóriás autója, a Mark X, amiből most a gyári sportrészleg épített egy izgalmas változatot. A limitált példányszámú GRMN kivitelt felénk is szívesen látnánk.

Japánban sokkal szélesebb a Toyota kínálata, mint a világ más tájain, ott jól megfér egymás mellett az elsőkerék-hajtású Camry és a hasonló méretű, de hátsókerék-hajtású Mark X. A számunkra ismeretlen szedánból most a Gazoo Racing részleg faragott egy olyan kivitelt, ami a sportlimuzinok klasszikus receptje szerint épült.

A GRMN kivitelben egy 3,5 literes, 318 lóerős V6-os szívómotor hajtja a hátsó kerekeket, méghozzá hatfokozatú kézi váltón keresztül.

A Mark X-nek csak ez a változata kap manuális váltót, a többinél meg kell elégedni az automatával. A sportváltozatot 19 colos kerekek, mutatós karosszéria-kiegészítők és ültetett futómű teszik teljessé, az egyszerűen berendezett utastérben karcsú sportkormányt, karbon betéteket és integrált fejtámaszos kagylóüléseket találunk.

Az opciók közül a legérdekesebb a szénszálas anyagból készült tető, amivel 10 kilogrammot lehet spórolni a tömegen.

A Mark X kizárólag jobbkormányos változatban épül, és esély sincs arra, hogy a 350 példányra limitált széria valaha eljut Európába. Ide hamarosan az új Corolla és Camry érkezik, és csak remélni tudjuk, hogy a GRMN műhelyében a Yaris után számunkra is kifőznek valami izgalmasat.

Idén jön az új Camry, nézd meg, milyen lesz:

Hibridként tér vissza az európai utakra a Toyota Camry

Az Avensis helyét veszi át a kínálatban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában