Az egészségügyi vészhelyzet csak az egyik következmény.

Kína központi szerepe miatt az autógyártásban rendkívül gyors és mélyreható következményekkel jár a vírus terjedése – állítja a Boston Consulting Group (BCS) nemzetközi tanácsadó társaság.

A járvány gócpontjában, Hupej tartományban nemcsak hétszáz autóipari beszállító termel – főként exportra –, hanem tizenhárom autógyár működik, többek között a General Motors, a Honda, a Nissan és a Renault üzemei,

tavaly majdnem kétmillió autót vagy más, hat tonnánál könnyebb gépjárművet gyártottak, ami a teljes kínai termelés 8 százaléka.

A járvány miatt azonban nem csak Hupejben akadozik a gyártás. A BSC elemzése szerint a kínai autóipar több mint hatvan százalékát sújtják közvetlenül a koronavírushoz köthető korlátozások, fennakadások, márpedig a kínai beszállítók kiemelten fontosak nemzetközi szinten is. Egyetlen példa:

csak a kormánykerekek exportja 5,6 milliárd dollárt (1740 milliárd forint) tett ki tavaly, a fékrendszereké pedig 5,5 milliárd dollárt.

Bár a cégek rendelkeznek raktárkészletekkel – jellemzően negyvenöt munkanapra elegendőek –, de a járvány elhúzódása világszerte súlyos ellátási nehézségekhez vezethet, és százmillió dolláros nagyságrendű bevételkiesést okozhat az ágazatban.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megkapta a Mitsubishi ASX azt az arcot, amit megérdemelt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés