A törésteszt azon kevés történés egyike, ami akkor is sikeres, ha valami nagyon összetörik. A fizika szerint el kell nyelődnie a mozgási energiának, vagy így, vagy úgy. Inkább vagy úgy-esetek következnek.

Nyílik a légzsák, minden rendben lesz – gondolhatnánk a Lada Priora falnak csapódásakor. Nem ez a helyzet: az utascella nem elég merev, a vezető feje pedig lecsúszott a légzsákról.

Önző okokból ijesztőbbnek találjuk a Fiat Seicento töréspróbáját, hiszen a kis Fiatból nálunk is futnak – videó tanúsága szerint – életveszélyes példányok. Igaz, hogy 2000 régen volt, de ez az eredmény akkor is ijesztően szörnyűnek számított.

Nagy tévedés, hogy a kínai autók nem biztonságosak: a magyarul kicsit furcsán hangzó Qoros 3 szedán például 2013 legbiztonságosabb kocsija volt. A Brilliance B6 viszont akkor sem számíthatna biztonságosnak, ha az egyetlen autó lenne a borzasztó nyomasztó Földön.

Sokat emlegetett tévhit, hogy a nagy tömegű kocsi biztonságos. Számít persze ez is, de sokkal többet a technika fejlődése, ahogyan ezt egy 1959-es és egy 2009-es Chevrolet összeeresztése bizonyítja. A böhöm Bel Air úgy gyűrődik, mint egy papírgalacsin.

De nem kell ehhez régi böhöm, jó Amerika nagy kedvence, a Ford F–150 is:

Ennél még egy Tata Nano is jobb! Na jó, azért ez erős túlzás, bár az nem annyira meglepő, hogy a világ legolcsóbb autójaként emlegetett mini nem tartozik a világ legbiztonságosabbjai közé:

Amit viszont nem gondolnál – Mazda CX–9:

Igaz, minden csak viszonyítás kérdése. Tulajdonképpen csupa remek töréstesztet láttunk eddig. Mármint a Holden Commodore-hoz képest:

Végül pedig egy teszt, amely nem töréstesztnek indult, hanem épp a Volvo rendszerét demonstrálta, amely magától lefékez, ha akadályt észlel maga előtt. Így sikerült:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon