Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Soha senki nem fizetett még ennyi pénzt egy Mustangért, mint az a vevő, aki 3,8 millió dollárt adott a Shelby GT350R legelső prototípusáért. Ken Miles is hajtotta ezt a példányt, aminek nagy szerepe van a Mustang sikereiben.

Januárban még azt írtuk, hogy a Bullitt című filmhez használt eredeti autó a világ legdrágábban eladott Ford Mustangja, hiszen elképesztő összeget, 3,4 millió dollárt fizettek érte.

Nem kellett sokat várni rá, hogy megdőljön ez a rekord, a Mecum indianapolisi aukcióján a Shelby GT350R legelső prototípusa került terítékre, amiért ennél is többet fizettek.

Ha rajongsz a Mustangért, akkor egészen biztosan láttad Az aszfalt királyai című filmet, ami annak a történetét meséli el, hogyan győzte le a Carroll Shelby közreműködésével fejlesztett GT40-nel a Ford a Ferrarit a Le Mans-i futamon.

amit Ken Miles is tesztelt. Egy év alatt 80 ezer kilométert tekertek ebbe a példányba, ezen az autón kísérletezték ki a versenyváltozatba bekerülő fejlesztéseket, és a sajtónak is ezt mutatták be. Nem mellékesen ez volt az első Shelby Mustang, ami versenyt nyert.

Az alaposan letesztelt prototípust egy év után eladták, egy Ford-alkalmazott vette meg négyezer dollárért, és használta egy pár évig. Majd két évtizedre eltűnt, és csak 1989-ben került elő újra. 2006-ig többször is gazdát cserélt, aztán

Az aukciót szervező Mecum szerint minden idők legfontosabb Mustangjáról van szó,

és ennek megfelelő összeget fizetett érte egy vevő az indianapolisi árverésen. A prototípus 3,85 millió dollárért kelt el, ami 1,18 milliárd forintnak felel meg, és ezzel a valaha legdrágábban eladott Ford Mustang lett.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.