Az Ami néven bemutatott apró elektromos autójából készített áruszállító változatot a Citroen, az apróság mindössze 8 lóerős.

A hatvanas években bemutatott, sikkes kompakt autóhoz használt Ami nevet vette elő ismét a Citroën az aprócska elektromos autójához.

A hatvanas évek szülötte az egyik legérdekesebb Citroën

Hatvan éve mutatkozott be a furcsa hátsó szélvédőjéről ismert Ami 6.

A kétüléses Ami az autózás minimumát adja, azokban az országokban, ahol elérhető, car sharing használatával vagy előfizetéssel is hozzá lehet jutni. Nem gondoltuk volna, hogy áruszállító változata is lesz, de most éppen ezt mutatták be.

Az Ami mindössze 2,41 méter hosszú, azaz rövidebb a smartnál is, ami a zsúfolt városi forgalomban előnyös lehet.

Persze ekkora területen nem sok hely marad a csomagoknak, de a Citroënnél kiszerelték az egyetlen utasülést, és a helyére egy 260 literes műanyag doboz került, az egyéb pakolóhelyekkel együtt összesen 400 litert tud magával vinni a melós Ami.

A műanyag doboz fedele 40 kilogrammal terhelhető és íróasztalként is használható,

a My Ami Cargo teherbírása egyébként 140 kilogramm, és a doboz hajtogatásával legfeljebb 1,2 méter hosszú tárgyakat lehet szállítani. Az ára 400 euróval több a személyszállító Aminál, a franciáknál 6490 euróba kerül, ami 2,3 millió forintnak felel meg.

Nem változott a műszaki tartalom, az Ami furgonváltozatát is 8 lóerős elektromos motor hajtja, és mivel hivatalosan mopedautónak számít, ezért 45 km/óra a végsebessége. Az akkumulátora 5,5 kilowattórás – a legtöbb plug-in hibrid autóban ennél nagyobb van –, amivel 75 kilométert mehet egy feltöltéssel, a töltése a konnektorról is megvan három óra alatt.

Ez is érdekelhet:

A Citroën bemutatta a legolcsóbb elektromos autót

Kisebb, mint a Smart, és havi hétezer forintért vihető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában