Megszokhattuk már, hogy az Abt szerint még a legjobb Audin is van mit javítani, és az RS3 esetén sincs másként. A győri üzemben készülő 2,5 literes, turbós öthengeres már gyárilag is bivalyerős, de a tuningcég rádobott még egy százast a teljesítményére.

400 lóerővel a teljesen széria Audi RS3 is olyan izgalmas autó, amire nem igazán mondanál nemet. Míg néhány éve a háromszáz lóerő volt a bűvös határ a sportos kompaktoknál, addig ma már négyessel kezdődik a csúcstartó, és ez még messze nem a vége. Ott vannak a tuningcégek, amelyek közül most az Abt ugrott meg egy újabb szintet.

Az RS3-at már eddig is kínálták 460 lóerős változatban, de most sikerült még többet kihozniuk a 2,5 literes, öthengeres motorból úgy, hogy az akár a mindennapokban is használható maradt.

A teljesítménye 500 lóerő,

és bár azt nem árulták el, hogyan megy vele a kompakt Audi, de nem aggódunk amiatt, hogy kevés lenne az ereje.

Mindenesetre az öt henger jellegzetes hangját 100 milliméteres kipufogóvégeken kürtöli világgá, és az autó többi részét is a megnövelt teljesítményhez igazították. A rugók, lengéscsillapítók, és még a 380 mm átmérőjű tárcsákkal szerelt fékek is bírják a strapát, az egyedi légterelők és szénszálas elemek pedig gondoskodnak róla, hogy látsszon is: az Abt Audi RS3 teljesítménye ötössel kezdődik.

Érdekel, hogyan készül az Audi RS3 a győri üzemben? Megnéztük, aztán a tesztpályán is kipróbáltuk:

Megnéztük, hogyan készül, aztán nyomtunk egy kövér gázt az Audi RS3-nak

Miután jársz az Audi-gyárban, biztosan akarsz majd egy RS3-at. Főleg akkor, ha a gyorsulását is kipróbáltad.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés