Az Audi legkívánatosabb autója lett az e-tron GT

Az Audinak nem ez lesz az első elektromos autója, de az első olyan, ami egy szempillantás alatt felkelti a birtoklási vágyat. A Porsche-szintű teljesítményével az e-tron GT megmutatja, hogyan gondolja az Audi a gran turismo jövőjét.

Az Audi már 2018-ban kijött az e-tron GT tanulmányautójával, és akkor csak azt kívántuk, hogy minél előbb, és lehetőleg változatlan formában kerüljön gyártásba. Ingolstadtban nem gondolkodtak sokat a döntésen, az álcázott prototípus után most már az e-tron GT-nek azt a változatát ismerhetjük meg, ami idén tavasszal tényleg a kereskedésekbe kerül.

aminek az izmos formája szinte egy az egyben vált valóra a tanulmányautóról. Csak rendes kilincseket és visszapillantó tükröket tettek rá, egyébként ugyanaz a szívdöglesztő dizájn, amivel az Audinak nem lesz nehéz eladnia ezt az autót.

és persze áramvonalasabb is, a légellenállási együtthatója 0,24. Az elektromosautóságára utal a hűtőmaszk, amit szürkére vagy a karosszéria színére fényezve lehet kérni, és elsősorban nem hűtésre szolgál, hanem a különféle rendszerek szenzorjait rejti.

A fényektől is jellegzetesen Audi az e-tron GT, kérhető hozzá lézeres fényszóró, ami 70 km/óra felett megduplázza a fénycsóva hosszát, hátulra pedig a legújabb divat szerinti fénycsík került, különféle fényjáték-trükkökkel.

Meglepő, de szimpatikus döntés, hogy az Audi nem vitte túlzásba a futurizmust a GT-vel,

lemondott az e-tron crossover kamerás visszapillantójáról, a külső kilincsek sem süllyesztettek, az utastér berendezése pedig bármelyik Audi-modellé lehetne, 12,3 colos digitális műszerekkel és az infotainment 10,1 colos érintőképernyője alatt hagyományos klímakonzollal.

a lábuknak külön mélyedést képeztek ki a padlóba épített akkumulátorcsomagban, mint a Porschénél. A csomagtartó 405 literes, és az e-tron GT orrában is van egy 85 literes rekesz, ahová lehet pakolni.

a műszerfalra karbon- vagy fabetét kerülhet. Széria a háromzónás automata klíma és a panoráma-üvegtető, az utóbbi helyett szénszálas anyagból készült tetőt is lehet választani.

Az első és a hátsó kerekeknél is egy elektromotor dolgozik, hátul kétfokozatú váltóval a jobb gyorsulás és a kedvezőbb fogyasztás érdekében. Az Audi rögtön két változattal jött ki, az e-tron GT quattróval és az RS e-tron GT-vel.

Az alapmodell 476 lóerőre és 630 Nm-re képes, rajtprogrammal a teljesítményt pár pillanatig 530 lóerőre lehet növelni, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 245 km/óra.

A két motorral állandó az összkerékhajtás, és az e-tron GT-ben bőven van tartalék,

mivel az első motor 238 lóerőre, a hátsó pedig önmagában is 435 lóerőre (az RS-nél 456 lóerőre) képes. Az opciós hátsókerék-kormányzással, a hátsó differenciálzárral, a légrugós aktív futóművel és a feláras karbonkerámia fékekkel sportautós élmény lesz a vezetése.

A 800 voltos rendszer villámgyors teljesítményleadása mellett gyorsan is tölthető, akár 270 kilowattal, amivel 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A váltóáramú töltő kezdetben 11, később 22 kilowattórás lesz, és mind a két oldalra került csatlakozója.

Már az alapbeállítás is nagyobb hangot ad ki, mint ami törvényileg szükséges, sportmódban pedig kifelé és befelé is futurisztikus, lelkesítőnek szánt elektromosautó-hangot sugároz a GT.

A motorja Győrben készül, az autót az Audi neckarsulmi gyárában szerelik készre, és a teljesítménye mellett az árával is a Porsche Taycan házon belüli konkurense lesz: 99 800 euróba kerül, az RS ára 138 200 eurótól kezdődik.

Furcsán hangzik, de a Taycan olcsóbb, 83 500 euróba kerül, ám az „csak” 326 lóerős és hátsókerék-hajtású, az e-tron GT-hez mérhető 530 lóerős Taycan 4S ára 106 500 eurótól kezdődik. Az új GT nem sokkal kerül többe, mint a crossover e-tron, ami 313 lóerővel és 306 kilométeres hatótávval 91 800 euróról, 408 lóerővel és 390 kilométeres hatótávval 103 175 eurótól indul.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.