Bebizonyította az Audi, hogy komolyan gondolja az elektromos autózást, hamarosan piacra kerül az e-tron crossover, és máris itt a következő nagy dobásuk. A sportos e-tron GT a Tesla Model S ellenfele lesz, csak ne kellene olyan sokat várni rá, míg piacra kerül.

Jövőre már a kereskedésekben lesz az e-tron, az első teljesen elektromos hajtású Audi, olyan futurisztikus részletekkel, mint a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök.

Ha nem jönnek be a crossoverek, akkor is érdemes lesz számítani az Audira, mert most leleplezték a második elektromos autójukat. A fantasztikus formájú e-tron GT-ből a Tesla Model S ellenfele lesz.

A formája egy fokkal még sportosabb, mint amit az Auditól ma megkaphatsz.

4,96 méteres hosszával, 1,96 méteres szélességével és 1,38 méteres magasságával körülbelül akkora, mint egy A7 Sportback, de még annál is szívdöglesztőbben néz ki. A hűtőmaszkjáról és a lámpáiról rögtön Audinak ismered fel, de a maszkot itt rács helyett mintás panel borítja.

Az alumínium és szénszálas anyag felhasználásával épült GT 2,9 méteres tengelytávolsága akkora, mint az e-tron crossovernek, utazóautónak tehát tökéletes lesz.

Az e-tron GT ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a kétszáz is megvan 12 másodperc alatt. A végsebességét 240 km/óránál korlátozzák, hogy ne merüljön le túl gyorsan az akkumulátor.

Az e-tron GT-t már a vezeték nélküli és a 800 voltos nagyfeszültségű töltésre is felkészítették, az utóbbival 20 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, ami 320 kilométerre elég. Az utcai 11 kilowattos töltővel egy éjszaka alatt megy tele az akku.

A visszatöltés is elég intenzív menet közben, 0,3 g lassulásig ugyanis csak a villanymotorok fékezik az autót, és ez az esetek 90 százalékára elég lesz. Az összkerékhajtású e-tron GT-t pedig vezetni is jó lesz, amiről az Audi Sport mérnökei gondoskodnak,

Sajnos ennél azért többet kell rá várni, a végleges változata csak 2020 végére készül el, és az első példányokat 2021 elején vehetik át a vevők, a Teslának tehát még van egy kis ideje a konkurencia érkezéséig.

Ez is érdekelhet:

Döbbenet. - Audi R8 Spyder-teszt - Roadster

Majdnem két méter széles, a legmagasabb pontja is csak 125 centire van az aszfalttól, 540 lóerős, 300 km/h fölött van a végsebessége, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, motorja pedig mintha még egy letűnt, szennyezőbb, de élvezetesebb korban élnénk, 5,2 literes, tízhengeres, és szívó. Mellesleg Vegas sárga. Ez az Audi R8 Spyder.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon