Érdemes jobban sasolnod a megújult Q5-öst, tisztességesen odatette magát az Audi
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Kétszer kell odanézned, hogy egyszer észrevedd, de higgy nekünk, ez már a teljesen új Audi Q5. Ha sikeresen beazonosítottad, nyomás egy tesztkörre, tetszeni fog, amit a kormány mögött tapasztalsz.

Ha jól megfigyeled, a hullámzó övvonal végigvezeti a szemed a Q5 izgalmas domborulatain, az elődmodellbe nem fért ennyi játékosság. Ez azért fontos, mert ezzel sikerült palástolni, hogy minden irányba nőtt a karosszéria, hogy négytagú brigádod szép kényelemben húzzon le megállás nélkül Szentendréről Les Menuires fenséges sípályájáig. Igaz, tankolni kénytelen leszel megállni legalább egyszer, hiába könnyebb a karosszéria (90 kiló mínusz) és takarékosabbak a motorok.

Terepjárós magassága ellenére a Q5 tetszeni fog vezetés közben. Még mindig nem a rövidpályás aszfaltszaggatás a fegyvere, inkább azt fogod élvezni, ahogy egymás után hódítod meg az autópályás kilométereket fáradtság nélkül.

Kétliteres dízelmotorja háromféle konfigurációban produkálja a lóerőt: 150-163-190. A Player egyértelmű javaslata, hogy felülről közelítsd meg a teljesítményspektrumot, végtére is az 1770 kiló megmozgatása nem játék. Az élvezet minden pénzt megér jeligére 2.0 TFSI benzinmotor (252 lóerő) és 3.0 TDI (286 ló) is bevethető.

 

  • Indulóár: 12,4 millió

 

Ha körbenézel a volán mögött, rögtön szembefordulnak veled a legfontosabb kapcsolók és tekerőgombok. Olyan rend fogad, mint ebben a pazar tokiói lakásban, ahol a csodás hajlatok adják el a négyszög funkcionalitását. Fontos erény, hogy az Audi úgy adja át neked sokadszor a hamisítatlan ingoldstadti fílinget, hogy eszedbe sem jut visszatérni a pénztárhoz reklamálni. Pedig ezt a képernyőt és gombsort biztosan láttad már kisebb és nagyobb Audiban is, mégis pontosan ugyanolyan jól áll a Q5-nek is.

És tele van okos megoldásokkal, amik nélkül egy valamirevaló prémium vagy félprémium márka már semmire sem mehet. Az iPhone és Android telók gond nélkül kommunikálnak a fedélzeti rendszerrel, és fontosabb appokat közvetlenül vezérelheted az Audiból, így például már arra sem vagy feltétlenül kötelezve, hogy megrendeld a gyári navit. És ugyanígy tudsz majd örülni a wlannak is, hiába kell bele még egy adatkártya, de így a francia hegyek között csak egy roaming felárat kell fizetni, amivel mindenki boldogan posztolhatja a mosolygós képeket a kocsiból.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.