Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az Audinál tudják, hogy kell tönkretenni a bulit. Legalább fél éve tudjuk, hogy az ősszel érkező BMW i8 lesz az első sorozatgyárott kocsi, amely a jelenlegi technológia csúcsát képviselő lézeres fényszórókkal érkezik, most viszont már azt is tudjuk, hogy ez nem így lesz – hacsak nem kevertük össze nagyon az évszakokat.

A nyáron bemutatkozó limitált szériás Audi R8 LMX csúnyán belerondított a BMW hibrid sportkocsijának diadalmenetébe, és ehhez semmi másra nem volt szükség, mint hogy a száz darabban készülő autó megkapja az eddig csak az Audi LeMans-i versenyautójában és a Quattro-tanulmányban látott lézeres technológiát.

Valahol persze meg tudjuk érteni, hogy az Audi lenyúlta az első táncot a vőlegény elől, hiszen a technológia annyira menő, hogy szinte kötelező belőle presztízskérdést csinálni: a lézerek 60 km/h-nál automatikusan kapcsolnak be, és mintegy 500 méteren világítják meg az utat a kocsi előtt, amire szükség is lesz, hiszen az 570 lóerősre húzott V10-es motornak köszönhetően az R8 LMX elhanyagolhatóan rövid idő alatt teszi meg ezt a távolságot. Az Audinál mindenre gondoltak, így a kocsi kapott néhány extra kamerát is, amelyek automatikusan elveszik a fényt, még mielőtt a lézerek kiégetnék a szemből érkező autósok retináját.

Az LMX egyébként nem csak a legerősebb, de 3,4 másodperces gyorsulásával és 320 km/h-s végsebességével a valaha készült leggyorsabb Audi R8 is lesz. Külsőleg mondjuk pont ugyanúgy néz ki, mint bármelyik másik R8, de ez az alapból gyönyörű formaterv miatt ebben az esetben bocsánatos bűnnek számít.

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.