A legjobb dolog az új Audi RS3-mal kapcsolatban az, hogy a szigorodó emissziós normák ellenére is megtarthatta a karakteres turbós öthengeres motorját, amivel még gyorsabb is tudott lenni az elődjénél.

Az új generációs A3 megjelenése után számíthattunk a legsportosabb RS3 változatra, ami ezúttal is ötajtós és lépcsőshátú karosszériával mutatkozott be. A legjobb az egészben az, hogy az Audi megtartotta az elődjéből az öthengeres motorját, nem kellett kisebb köbcentis, elektromos rásegítésű motorra váltania, amiért máris imádjuk.

és a maximum nyomatéka is csak mérsékelten változott, 480-ról 500 Nm-re nőtt. Az Audi mégis megoldotta, hogy a hétfokozatú duplakuplungos váltóval és összkerékhajtással szerelt RS3 gyorsabb tudjon lenni az elődjénél.

de még a nála izmosabb, 421 lóerős Mercedes-AMG A 45 S-nél is gyorsabb lett. A végsebessége 250 km/óránál korlátozott, és akinek ez nem elegendő, opcióként megrendelheti a limit 280 vagy 290 km/órára való növelését is.

A nyomatékvektorálás lehetővé teszi a gyorsabb kanyarokat, az Audi szerint érzésre hátsókerék-hajtásúként viselkedik az autó. A megfelelő beállítással valóban az összes nyomatékot hátra küldhetjük, és ekkor driftelni is lehet vele.

A kerékdőlést még inkább negatívra állították, amivel jobban tapad a kanyarokban, a kormányzása direktebb lett, és a fékek is erősebbek, a kerámiatárcsákat hatdugattyús nyergek harapják.

Az újdonságról első ránézésre megmondod, hogy az A3 legsportosabb változata,

a méretes hűtőmaszk kerete teljesen fekete, és a légbeömlők is nagyobbak. Szélesebbek lettek a sárvédők, az elsők mögé légkilépő nyílások kerültek, a kerekek 19 colosak, hátul az RS-modellekre jellemző két ovális kipufogóvég és a légterelő jelenti a különbséget.

Az egyik legmenőbb részlet az állítható mintájú menetfény

Belül a sportüléseket méhsejtrácsos mintával varrták, opció a nappabőr üléskárpit, az alul egyenesített kormánykereket Alcantarával borították, a kárpitok varrása és a szellőzőnyílások mintája pedig fekete, piros és zöld is lehet.

Az Audi még ezeken kívül is rengeteg fotót készített az új RS3-ról, ami meghozta a kedvünket a vezetéséhez:

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.