Örülhetnek a nagy teljesítményű autók tulajdonosai, szomorkodhatnak a környezetvédők.
Időről időre felvetődik, hogy sebességkorlátozást kellene bevezetni azokon a németországi autópálya-szakaszokon is, ahol jelenleg nincs ilyen (a 13 ezer kilométeres hálózat sok részén érvényes 120-130 km/h maximális sebesség, de a hálózat egészére vonatkozó korlátozás nincs). Az ok nem a biztonság növelése, hanem a környezetszennyezés csökkentése, a gyorsabb benzines vagy dízelautók ugyanis több káros anyagot bocsátanak ki.
A napokban kiszivárogtak részletek a közlekedés jövőjének kérdéseit a kormány felkérésére elemző független szakértői testület (Nationale Plattform Zukunft der Mobilität – NPM) jelentésének egy előzetes tervezetéből, amely szerint a klímavédelem érdekében 130 km/h-ra kellene korlátozni a maximális sebességet az autobahnokon.
Továbbra sem várható általános sebességkorlátozás a németországi autópályákon
– jelentette ki Steffen Seibert, a szövetségi kormány szóvivője, mielőtt túl sok indulatot gerjesztett volna a napokban megint felröppent szigorítási hír. Mint mondta, természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre "intelligensebb" megoldások, mint a sebességkorlátozás.
Tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon "igen kevéssé" járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez – ez már Stephan Gabriel Haufénak, a környezetvédelmi minisztérium szóvivőjének kijelentése. Ez alapján a közeljövőben aligha várható változás.
Sajtóértesülések szerint az NPM egy sor további ajánlást is tehet, javasolja majd a többi között az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízelüzemanyag árára rakódó adó emelését.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)