Az autógyártó megveszi a robotkutya-gyártót

A Hyundai 80%-os tulajdont vesz a Boston Dynamicsban. A vásárlással know-how-t akarnak szerezni ipari és kereskedelmi robotok valamint autonóm járművek fejlesztéséhez.

A Hyundai Motor és a SoftBank Csoport megegyezett abban, hogy az autógyártó megvásárolja a robotfejlesztő cég többségi tulajdonrészét, 80%-át a pénzügyi befektetőtől. (A Softbank még 2017-ben, a Google-től vette meg a híres Spot robotkutya kifejlesztőjét és gyártóját. a Google pedig 2013-ban vásárolta meg a BD-t az MIT-től.)

A Hyundai azért döntött a vásárlás mellett, mert úgy gondolja, jól tudja majd hasznosítani a Boston Dynamics robotikával kapcsolatos tapasztalatát, ismereteit, fejlesztéseit. A Hyundai Motor számára több területen is kiemelten fontos ez a know-how. Az autógyártásban az ipari robotizáció, automatizáció új lehetőségeit akarják kiaknázni. Az önvezető autók fejlesztése is egyre fontosabb terepe az autóiparnak, a Hyundai ebben sem akar lemaradni. És persze ott a robotok, drónok látványosan bővülő, fejlődő piaca, ami a Hyundai számára is izgalmas terület.

A koreai autógyártó úgy látja, a nem is olyan távoli jövőben portfóliójukban csupán 50%-ot tesz majd ki az autók készítése és értékesítése. A robotika 20, a városi légiközlekedési eszközök piaca 30%-os arányban szerepel jövőképükben.

A Hyundai 1,1 milliárd dollárra becsüli a Boston Dynamics értékét, vételi ajánlatunk 880 millió dollárról szól a 80%-os tulajdonrészért. Ebből 20% személyesen a Hyundai elnökéé. Euisun Chungé lesz, 60% pedig a Hyundai Motoré.

Érdekesség a történetben, hogy a Ford is vásárolt már a BD robotkutyáiból korábban; a felvásárlással a Hyundainak akár konkurensei is ügyfelei lehetnek:

 

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.