A Porsche hamarosan bemutatja az első teljesen elektromos autóját, és a Taycan érkezéséig érdemes tudnod róla, hogy a márkának már nyolc éve volt villanymotoros sportkocsija. A Boxster E kétféle változatban is készült, de egyiket sem gyártották.

Az elektromos autók most kezdenek csak igazán terjedni, de ehhez az is kellett, hogy az autógyártók régóta kísérletezzenek vele. A Porschének nemsokára megjelenik az első teljesen elektromos modellje, a Taycan, de már évek óta foglalkozik a villanymotoros hajtással. A Boxster E prototípusát például már 2011-ben bemutatták.

A Boxster elektromos változatából három példányt épített a Porsche,

mindjárt kétféle változatban. Az alapmodell egy csupán 122 lóerőre és 270 Nm nyomatékra képes elektromotort kapott, ami a hátsó kerekeket hajtotta, és ezzel elég visszafogottak voltak a menetteljesítményei. 9,8 másodperc alatt gyorsult százra és 150 km/óra volt a végsebessége.

és 540 Nm-re a nyomatéka. Az összkerékhajtású kivitel 5,5 másodperc alatt ugrott százra, akárcsak a korabeli benzines Boxster S, és 200 km/órával is száguldhatott, amivel máris közelebb állt az elvárásokhoz.

A 29 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével

A feltöltés kilenc órát vett igénybe otthoni konnektorról, és az akkumulátor 340 kilogrammot adott hozzá a Boxster egyébként nem nagy, 1355 kilogrammos tömegéhez.

A prototípust szépen kidolgozta a Porsche, a műszerfalra egyedi számlapok kerültek, és a csomagtér mérete is megegyezett a benzinesével. Ha gyártásba került volna, akkor a Tesla Roadster ellenfele lett volna belőle,

Egy másik terv, amiből nem lett semmi:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon