Kiderült, mennyi pénzt kapnak a csapatok a Forma–1-től, vagyis az, hogy melyik istállónak mennyi jut a kereskedelmi jogokat birtokló Formula One Management (FOM) múlt évi 1,004 milliárd amerikai dolláros bevételéből 2019-ben. Ez érdekes lesz.

Az összegek olyan forrásokból adódnak össze, mint a futamok és a tévéközvetítések jogdíjaiból, reklámokból és egyéb bevételi forrásokból. A pénzelosztás viszont érdekes, mert csak részben függ a csapatok bajnoki helyezésétől, befolyásoló tényező még (mindig) Bernie Ecclestone is, vagyis az általa a csapatokkal kötött, 2020-ig érvényben lévő külön megállapodások – részben ezért is igyekszik a Liberty Media bevezetni a fizetési sapkát.

Bekeményít az F1-tulaj, és ennek nem fognak örülni a (top)csapatok

A csapatoknak eddig sem tetszett a költségvetési sapka bevezetése, így még annyira sem fog.

Így fordulhat elő az is, hogy a Ferrari csak azért kap 73 millió dolláros bónuszt, mert az F1 kezdete óta a mezőny tagja. A maranellóiaknak összességében egyébként 205 millió dollár jut az egészből, ami 28 millió dollárral több a zsinórban öt világbajnoki címet nyerő Mercedes 177 millió dollárjánál.

A két topcsapattal még valamennyire tudja tartani a lépést a Red Bull (152 millió dollár), de a negyedik McLaren már csak fele annyit kap (100 millió dollár), mint a Ferrari.

A 2019-as pénzdíjak:

(zárójelben a 2018-as konstruktőri helyezés)

1. Ferrari: 205 millió dollár (2.)
2. Mercedes: 177 millió dollár (1.)
3. Red Bull: 152 millió dollár (3.)
4. McLaren: 100 millió dollár (6.)
5. Renault: 73 millió dollár (4.)
6. Haas: 70 millió dollár (5.)
7. Williams: 60 millió dollár (10.)
8. Racing Point: 59 millió dollár (7.)
9. Alfa Romeo: 56 millió dollár (8.)
10. Toro Rosso: 52 millió dollár (9.)

És ha már szóba jött az új idény:

(Fotó: Mercedes-AMG Petronas Motorsport )

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Japán ritkaság volt a sportos és megbízhatatlan Nissan

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés