Hamarosan a kimondottan terepjárásra tervezett járművek között is teret hódíthat az elektromos hajtás. Mutattunk már tisztán elektromos platós teherautót, most pedig itt egy villanyhajtású terepjáró, a Bollinger, ami ennél célszerűbb nehezen lehetne.

Bollinger a neve, de nem a pezsgőről nevezték el, hanem az alapító Peter Bollinger után kapta a nevét ez a terepjáró. A B1 pedig első ránézésre ennél célszerűbb nem is lehetne. Mintha baltával faragták volna a formáját, de nem véletlenül, hiszen egy minden sallang nélküli, csak a lényegre koncentráló terepjárót képzeltek el a készítők. A lényeg pedig ebben az esetben a terepjárás.

Nem is lehetne elképzelni jobbat egy terepjáró számára, mint az elektromos hajtás. Az első és a hátsó kerekeket is egy villanymotor mozgatja, így megvan az állandó összkerékhajtás, az elektromotorok révén pedig a terepen elengedhetetlen tengernyi nyomaték is. A két motor összesen 360 lóerős teljesítmény és 640 Nm nyomaték leadására képes, méghozzá bármikor.

A kompakt méretű, 3,81 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,87 méter magas Bollinger B1 remek adottságokkal rendelkezik a terepezéshez, az 56 fokos első és 53 fokos hátsó terepszög, valamint a 33 fokos rámpaszög elég jónak mondható. A hasmagassága alapból is 30 centiméter, de ezt tovább lehet emelni az állítható futóműnek köszönhetően.

A B1 pedig az épített úton sem vall szégyent, hiszen az elektromos terepjáró 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 205 km/óra a végsebessége. Az akkumulátor lehet 60 vagy 100 kilowattórás, az előbbivel 190, az utóbbival 320 kilométeres hatótávolság érhető el. A New York-i gyártónál 2018-tól kezdve lehet megrendelni a B1-et, a gyártás beindítása még másfél évet vesz igénybe.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon