Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Bemutatta első igazi saját fejlesztésű szabadidő-terepjáróját a Citroën, a C5 Aircross pedig egy lépéssel komolyabb irányba viszi el azt a feltűnő dizájnt, amit a Cactus kapcsán megkedvelhettél. Mire megérkezik, 300 lóerős, konnektorról tölthető hibrid is lesz belőle.

A sanghaji autószalonon leplezte le, de az európai kereskedésekben is árulni fogja a Citroën azt a szabadidő-terepjárót, ami az első saját fejlesztésű modelljük lesz ebben a kategóriában. Korábban a Mitsubishi-alapokra épülő C-Crosser és C4 Aircross képviselte a márkát a crossoverek között, mérsékelt sikerrel, de az új C5 Aircross immár teljesen a Citroën fejlesztése.

Ez pedig azt is jelenti, hogy nem egy meglévő modellt kellett áttervezniük, hanem szabadon szárnyalhatott a tervezők fantáziája, ez pedig általában elég jót jelent. 4,5 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével és 1,67 méteres magasságával C5 Aircross egy középkategóriás crossover, körülbelül akkora, mint egy Sportage vagy egy Tiguan.

De a formája jelentősen eltér mindattól, amit eddig a crossoverek között láttál, a stílusa egy fokkal komolyabb, mint a C4 Cactusé. Az eltérő színnel keretezett légbeömlő és az oldalsó védőelem a Cactust idézi, de a markáns fényszórók, a széles hűtőmaszk, az akár 19 colos kerekek és a 3D hatású hátsó lámpák egyértelműen nagyobb autónak láttatják a C5 Aircrosst.

Belül, amit csak lehet, azt bőrbe varrtak a Citroënnél, így puha anyagok kerültek az ülésekre, az ajtókra és a műszerfalra is. Az utóbbin a számlapokat 12,3 colos képernyő helyettesíti, minden mást pedig a 8 colos érintőképernyőn kezelhetsz majd, a mobiltelefont vezeték nélkül is tölti az autó. Az ülések masszázsfunkciósak, és tér is van bőven, a csomagtartó 482 literes.

Sanghajban mutatták be, és a kínaiak idén már meg is vehetik az autót a 165 és 200 lóerős turbós benzinmotorral, automata váltóval. De a C5 Aircross nálunk, Európában is kapható lesz, méghozzá egy konnektorról tölthető hibrid rendszerrel. A 200 lóerős benzinmotorhoz elöl és hátul is kapcsolódik egy elektromotor, így a 300 lóerős modell összkerékhajtású is egyben.

Minden benne van a C5-ben, amire a Citroën ma képes, így távolságtartó tempomat, sávtartó, vészfékező, holttérfigyelő és 360 fokos kamerarendszer is elérhető. A legjobbnak mégis az a futómű ígérkezik, amit hidraulikus ütközőkkel szereltek fel, így nem fog többé felütni, a franciák szerint repülő szőnyegként suhanhatunk át az úthibákon. Ha valakinek, akkor nekik elhisszük!

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.