Újabb kategóriában veti meg a lábát a BMW: az 1-es sorozatból elkészült az elsőkerék-hajtású sportmodell. A klasszikus típusjelzésű 128ti olyan kedvencek riválisa lesz, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI.
Lehet, hogy a BMW-ről a hátsókerék-hajtású modellek jutnak eszedbe, de a márka egyre több összkerékhajtású autót ad el, és a kínálatában már több fronthajtású típust is találsz.
Az egyik ilyen az 1-es sorozat, ami a legutóbbi generációjával váltott elsőkerék-hajtásra, és a BMW most egy érdekes sportváltozatot mutatott be belőle.
Az 1-es sorozatnak eddig is volt csúcsmodellje, korábban hathengeres is, jelenleg pedig az M135i található a kínálat tetején, 306 lóerős négyhengeres motorral, ami mind a négy kereket hajtja.
A Tourismo Internazionale rövidítése a hatvanas évek óta a BMW különösen sportos modelljeit jelölte, mint az 1800ti és a 2002ti, egészen a kilencvenes évekig, amikor a 323ti és a 325ti Compact viselte utoljára ezt a jelzést.
az erejét a széria nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja az első kerekekhez. A menetteljesítményei jónak ígérkeznek, 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.
Az összkerekes testvérénél 80 kilogrammal könnyebb is lett a 128ti,
az útfekvésről az egy centivel ültetett M sportfutómű gondoskodik, a stabilizátorok az M135i-ből származnak, ezen kívül mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is kapott a BMW sportkompaktja, amit közvetlenebb kormányművel és erősebb fékekkel szereltek.
akárcsak a belső teret, a hátsó kerekek elé retró stílusú ti felirat került. A BMW 128ti olyan konkurensek ellen bizonyíthat, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI, ennek fényében kíváncsiak leszünk az árára.
Ez is érdekelhet: