A BMW egy újabb hathengeres motorral szerelt, hátsókerék-hajtású modellen dolgozik: még az idén indulhat az új 2-es Coupé sorozatgyártása, amiről elárulták az első részleteket.

Az utóbbi időben sorra mutatta be az elektromos autókat a BMW, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen szakítottak volna a hagyományokkal. Most is éppen egy újabb hátsókerék-hajtású, hathengeres motorral szerelt modellen dolgoznak, ami egyedülálló lesz a saját kategóriájában, hiszen kompakt méretben más prémiumgyártó már nem kínál ilyet.

A 2-es Coupé új generációjáról van szó, ami a technikájával eltér a 2-es sorozat többi tagjától.

Az Active Tourer, a Gran Tourer és a Gran Coupé ugyanis ugyanarra az elsőkerék-hajtású platformra épül, mint az új 1-es sorozat, de a 2-es Coupé utódja megmarad hátsókerék-hajtásúnak, valószínűleg a 3-as és 4-es sorozat rövidített padlólemezére épül.

A kompakt méretű kétajtós modell formája az elődje receptjét követi,

legalábbis ez derül ki a BMW által közzétett, az alaposan álcázott prototípusról készült képekről. Az álca alatt úgy tűnik, hogy széles hűtőmaszkot visel a 2-es Coupé, és ha jobban megnézzük a képeket, akkor feltűnik, hogy az i4-hez hasonlóan süllyesztett kilincsek kerültek rá.

Az újdonság technikájáról is elárult néhány részletet a BMW, például azt, hogy az egyik bevezetőmodell az M240i xDrive Coupé lesz,

amelyet egy háromliteres, turbós hathengeres motorral szerelnek, 374 lóerőre és 500 Nm-re lesz képes, és a széria nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül mind a négy kerekeket hajtja.

Az M340i-ben is imádtuk ezt a motort, és az új 2-es Coupé ezzel erősebb lesz az elődjénél,

ahol ez a változat 340 lóerőre volt képes. A BMW szerint a karosszériát merevebbre építették, marad az 50:50 százalékos súlyelosztás, és széria lesz az adaptív lengéscsillapítás. A felfüggesztést nem máshol, mint a Nordschleifén hangolják.

Persze ez még nem minden, mert az M2 is utódot kaphat, de ezt még nem erősítette meg a BMW, ahogyan azt sem, hogy készül-e vászontetős kabrió az új 2-esből.

Mindenesetre csak örülhetünk neki, hogy az elsőkerék-hajtású modellek mellett nem került süllyesztőbe ez a projekt,

és a hivatalos bemutatója sincs messze, a sorozatgyártás ugyanis idén nyár végén kezdődik.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés