Genf a svájci óragyártás egyik központja, de évente egyszer az autógyártók legfontosabb terepe. Itt lehet a legélesebb képét látni, hogyan állnak a nagyok erőviszonyai, és szerencsés helyzetben értékes információk is kinyerhetők a szakértői interjúkból. A Playernek Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group hazai ügyvezetője nyilatkozott a legforróbb témákról.

Massimiliano Di Silvestre 47 éves, tavaly májusban költözött családjával együtt Magyarországra, hogy átvegye a BMW-importőr cégvezetői feladatait. Nem lehet azzal vádolni, hogy nyugdíjas állásba csöppent volna, a hazai helyzet pont olyan harcias, mint a nemzetközi: a BMW–Mercedes–Audi hármas fej-fej mellett teljesít az eladásokban, ilyenkor minden piaci művelet jelentősen alakítja számokat.

– Hogy látja a BMW vásárlóit, mit keresnek, amikor BMW vesznek?

– A tradicionális értékeket keresik, a teljesítmény, a vezetési élmény, a stílus, a komfort és a luxus fontos szempontnak számít. De a legújabb technológiai fejlesztések, az innováció is lényeges a vevőink számára.

– Gondolja, hogy az újabb generációt, a fiatalokat nehezebb elérni?

– Erős pillérekre támaszkodunk, amik mind egyforma fontosságúak. Komoly tempót diktálunk a modellpaletta szélesítésében, az idei évben az X-modellek kerültek fókuszba.

Az új BMW X2

Tavaly év végén mutattuk be az X3-at, a napokban történik az X2 bevezetése, néhány hónap múlva jön az X4, aminek épp itt Genfben tartottuk a világpremierjét, és év végén érkezik még egy X-modell. De például a teljesen elektromos Mini 2019-ben kerül piacra, ami szintén vonzó lehet a fiatalok számára.

Idén érkezik a BMW X4

A harmadik elem, hogy a digitális világban is beszélni tudjuk a fiatalok nyelvét. Ők nem fognak besétálni egy szalonba, hogy tesztvezessék az X4-est és az X2-est, ezért is fontos a digitális innováció.

– A DriveNow-t én magam is próbáltam Berlinben és Koppenhágában, de Európa számos nagyvárosában működik (a DriveNow tizenhárom európai városban működő autómegosztó szolgáltatás BMW- és Mini-flottával, összesen mintegy egymillió felhasználóval – a szerk.). Magyarországon is van két hasonló szolgáltató, nem gondolkodtak még a magyarországi bevezetésen? 

– A DriveNow roppant fontos lehetőség, hogy a prémium mobilitásba belépjünk. Vizsgáljuk, hogy Magyarországon is bevezethető-e a szolgáltatás, de egyelőre több konkrétummal nem tudok szolgálni.

Remek lehetőség az autómegosztás arra, hogy minél több új BMW-t és Minit tudjunk megmutatni az utcán, és több emberhez érjünk el, akik kézzel fogható közelségbe kerülhetnek a márkával, az újdonságokkal. De a szolgáltatásnak pénzügyileg is működőképesnek kell lennie.

– Mit gondol, a magyarok hogyan gondolkodnak a fenntartható fejlődésről?

Nekünk nem csak az a fontos, hogy minél nagyobb darabszámban tudjunk autót értékesíteni. A vevői elégedettség, a profitabilitás, a fenntarthatóság szintén fontosak. A világméretű értékesítési számokban az a cél, hogy a BMW legyen az a gyártó, amelyik a legtöbb elektromos vagy aktív hibrid autót értékesíti.

Egyébként pont Genfben jelentette be a BMW, hogy 2021-ben érkezik a BMW i4, tisztán elektromos hajtással. Azóta azt is közzétették, hogy az ötödik generációs elektromos hajtási rendszer már 700 kilométeres hatótávolságú elektromos autók és 100 kilométeres hatótávú plug-in hibridek bevezetését teszi lehetővé.

A hazai piacon az i3s és az i8 Roadster a legfontosabb újdonságunk. Magyarországon a hazai támogató környezetnek is köszönhetően a környező országokhoz képest kiemelkedő eladási eredményeket tudunk produkálni.

Jobb oldalon az i8 Roadster

Az i- és iPerformance-modellek

– Mit gondol, hogyan alakul a dízelek sorsa az elkövetkező tíz évben? Teljesen el fognak tűnni a BMW-nél?

– Ezt nem tudom megjósolni. A benzines és dízelautóink is a legmagasabb szintet teljesítik, és az elektromos mobilitásban komoly lehetőséget látunk, de hogy mit hoz a jövő, azt még nem látjuk.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon